سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیین اختتامیه المپیاد جهانی فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان

آیین اختتامیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک امروز به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

 در این مراسم قرار است برترین‌های این رقابت بین المللی معرفی و مدال‌های المپیاد اهدا شود.

همچنین در ارتباط زنده (برخط) با کشور فرانسه که میزبان دوره بعدی است، پرچم المپیاد به رییس این رویداد به نمایندگی از آنها تحویل می‌شود.

پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک اول مرداد با برگزاری مراسم افتتاحیه در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد؛ این رویداد بین‌المللی با حضور ۱۹۸ دانش‌آموز نخبه از ۴۶ کشور به روز پایانی رسیده است.


بر اساس اساسنامه المپیاد جهانی فیزیک به حدود هشت درصد از شرکت‌کنندگان، مدال طلا اعطا می‌شود.

ایران امسال برای دومین بار میزبان المپیاد جهانی فیزیک است و پیش از این نیز این رویداد در سال ۱۳۸۶ (۲۰۰۷ میلادی) در این کشور و در شهر اصفهان برگزار شد.

حدود ۱۵۰ نفر به عنوان همراه تیم‌های دانش آموزی در این رویداد حضور دارند و تیم‌های ۲ کشور عمان و مراکش به عنوان ناظر و با هدف آشنایی با المپیاد در این برنامه شرکت کرده اند.

از جمله کشور‌های حاضر در این المپیاد می‌توان به ایران، روسیه، چین، کوبا، عربستان، تایوان، رومانی، ترکیه، مکزیک، گرجستان، بلغارستان، اندونزی، قرقیزستان، کرواسی، کلمبیا، بلاروس، کویت و ویتنام اشاره کرد.

در این المپیاد برای شناخت برترین‌ها با دو آزمون تجربی و نظری که روز‌های سه‌شنبه و پنجشنبه هفته قبل در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد همراه بود و برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی هم برای شرکت کنندگان در طول برگزاری رویداد در نظر گرفته شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.