سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

المپیک پاریس، صحنه نمایش تنفر جهانی از رژیم صهیونیستی

رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس آغاز شده و برگزاری این رقابت‌ها فرصتی برای نشان دادن تنفر جهانی از صهیونیست‌ها است.

جنایات بی‌وقفه ادامه دارد. تعداد کشته‌ها هر روز افزایش پیدا می‌کند و اعداد عجیبی در رسانه‌ها مطرح می‌شود. در منطقه‌ای کوچک از سرزمینی کوچک بیش از ۳۹ هزار انسان بیگناه به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن توسط رژیمی بی‌رحم کشته شده‌اند.

 بیش از ۹۰ هزار نفر مجروح شده‌اند و به شکلی دردناک طعم باروت و بمب‌های صهیونیست‌ها را با گوشت و پوست خود چشیده‌اند. حتی نمی‌توان رقمی دقیق را از تعداد کشته‌ها ارائه کرد چرا که هر روز و هر لحظه این آمار در حال افزایش است.

صهیونیست‌ها جنایتی نبوده که در این ۹ ماه انجام نداده باشند، از کشتار کودکان، دختران و زنان تا بمباران بیمارستان‌ها و مدارس و مکان‌های عمومی. از جنایاتی که حتی مقامات اروپایی و آمریکایی را به واکنش وا داشته تا محاصره بی رحمانه و اجازه ندادن رسیدن آب و غذا به مردم عادی. این‌ها همه اعمالی از رژیم صهیونیستی است که به شکلی عادی هر روز در پی ادامه آن و حتی شدید‌تر کردن آن است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، دست کم از سرنوشت ۱۱ هزارنفر از مردم غزه اطلاعی در دست نیست و کارشناسان معتقدند که این افراد از شهدا و قربانیانی هستند که زیر صد‌ها تن آوار منازل ویران شده باقی مانده‌اند.

 همه این‌ها تنها یک موضوع را به افکار جهانیان البته مردم در سراسر نقاط جهان اعلام می‌کند و آن هم نسل کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه است. نسل کشی که مجامع بین المللی تنها به ابراز نگرانی درباره آن کفایت کردند.

مجامع بین المللی که با حضور قدرت‌هایی مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس و حق وتو این کشور‌ها در سازمان ملل هیچگاته هیچ اقدامی را برای مردم بی گناه فلسطین نتوانستند عملی کنند.

در همین زمان رقابت‌های المپیک پاریس نیز آغاز شده است. المپیکی که نماد آن صلح میان کشور‌ها بوده. صلحی که همیشه کمیته ملی المپیک خود را در جهت حفظ و توسعه آن مسئول دانسته است.

المپیک قطعا معتبرترین رویداد ورزشی جهانی است. ده‌ها رشته ورزشی و هزاران ورزشکار در صد‌ها مسابقه این رویداد از سراسر جهان شرکت می‌کنند. اما این دوره قطعا با سال‌های پیش متفاوت است.

جنایات صهیونیست‌ها شکلی وقیحانه به خود گرفته و در این بین و با نزدیک شدن به رقابت‌های المپیک کمپین‌های گوناگونی برای جلوگیری از حضور ورزشکاران صهیونیستی در رقابت‌های المپیک شکل گرفت.

در فضای مجازی نیز تصاویر و کاریکاتورهای زیادی توسط کاربرانی از ملیت‌های مختلف در اعتراض به حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در المپیک پاریس به اشتراک گذاشته شد.

اما ایجاد هشتگ BanIsraelFromParisOlympics به معنی «اسرائیل را از المپیک پاریس بیرون کنید»، تظاهرات هر روزه در فرانسه و مقابل کمیته ملی المپیک چه در مقر اصلی و یا حتی در سایر کشور‌ها همه این‌ها در کنار صحبتهای ورزشکاران حاضر در رقابت‌های المپیک باعث نشد که کمیته مدعی صلح و دوستی مانع از حضور این رژیم در رقابت‌های المپیک شود.

این چشم‌پوشی مسئولین المپیک در شرایطی است که به بهانه جنگ اوکراین سال هاست که روسیه و بلاروس را از حضور در تمام مسابقات ورزشی محروم کرده اند.

۲۰ ماه پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه به اوکراین، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)، کمیته ملی روسیه و نیز بلاروس را تعلیق کرد؛ بنابراین بر اساس تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک، این دو کشور از شرکت در همه مسابقات جهانی المپیک و غیر المپیک محروم شدند.

این تحریم شامل این موارد می‌شود: هیچ رویداد ورزشی بین‌المللی در روسیه و بلاروس برگزار نخواهد شد، هیچ پرچم و سرود یا نماد‌های ملی روسیه و بلاروس نباید در رویداد‌های ورزشی بین‌المللی نصب شود و هیچ دولتی از این دو کشور برای رویداد ورزشی بین‌المللی دعوت نخواهد کرد.

 آنها ابتدا ورزشکاران روسیه و بلاروس را از شرکت در رویداد‌های ورزشی محروم کردند و پس از برخی انتقادها، این سیاست تغییر کرد و اعلام کردند که ورزشکاران روس می‌توانند در این رویداد‌ها شرکت کنند، اما نباید تحت پرچم روسیه و بلاروس باشند.

سپس آنها پرچم کمیته ملی المپیک درست کرده و ورزشکارانی را که از روسیه در این رویداد‌های ورزشی بین‌المللی شرکت می‌کنند، تحت این پرچم به عنوان «بی‌طرف» مسابقه می‌دهند و مدال هم به نام شخص آنها، نه روسیه، ثبت می‌شود. در مرحله بعد هم تیم فوتبال روسیه را از جام جهانی حذف کردند.

اما این سیاست هیج‌گاه درباره صهیونیست‌ها اجرایی نشد و به نوعی کشتار و مجروح کردن بیش از ۱۰۰ هزار انسان موضوع مهمی برای کمیته بین المللی المپیک نبوده است.

حالا چند روزی است که رقابت‌های المپیک آغاز شده است. ورزشکاران رژیم صهیونیستی با حضور نیرو‌های ویژه مراقبت می‌شوند و در امنیتی‌ترین شرایط ممکن در حال سپری کردن روز‌های خود در دهکده المپیک هستند،

ورزشکارانی که در همین روز‌ها و حتی و در زمان افتتاحیه رقابت‌ها و در زمان رژه این مسابقات طعم تنفر جهانیان را از خود چشیدند. تنفری که در تمامی مسابقات آنها موضوع اصلی مخابره شده توسط رسانه‌ها بود، رسانه‌هایی که آنها نیز اکنون نمی‌توانند، با تغییر و وارونه کردن اخبار تنفر جهانیان از صهیونیست‌ها را نشان ندهند.

خبرنگار: محمدحسین نیک‌خوی متین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
احمدی
۱۲:۲۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
سیاستهای غرب و اروپا همیشه دارای استاندارد دوگانه و در جهت استعمار و سو استفاده از سایر ملل بوده است
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
کی تشخیص داده این تنفر جهانی رو؟؟؟؟؟؟؟؟ مثل اینکه خبر ندارید الان اکثر خارجی ها معتقند چون حماس حمله تروریستی انجام داده پس اسراییل هم باید از خودش دفاع کنه و حماس رو به هر قیمتی نابود کنه؟؟؟ خوابید واقعا مثل اینکه
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
لعنت خدا بر حامیان اسراییل
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
انگار شما واقعا واشر سوزوندی...
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
حمله ی تروریستی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا حمله به صهیونیست تروریستیه
ولی حمله به بقیه صلح طبانه پس جواب بیرون کردن مردم از خونه ها شون در کرانه باختری و شهرک سازی در اراضی فلسطین که سازمان ملل و حتی خود آمریکا حز خاک فلسطین می دونن چی وقتی کسی جلوی اون صهیونیست ها رو نمی گرفت چی نباید جواب میدادن

مردشور تو و دنیایی رو ببرن که از غاصب و دزد حمایت میکنه
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
بعد میگن تو خارج اگه به اسراییل چیزی بگی بازداشت میشی:)))
1158
۰۹:۵۴ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
عالی
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
ورزش را سیاسی نکنید.
محمد منیعی
۱۰:۱۷ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
با شما موافقم که ورزش نباید سیاسی باشد. متاسفانه جنگ غزه سیاسی نیست بلکه لگد مال کردن انسانیت است. انسان های آزاد در سراسر جهان از عمق جان انسانیت بر باد رفته را فریاد می زنند.
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
فرانسه با فرهنگ کثیف خودش افتتاحیه المپیک را به گند کشید.