سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری مهاباد ۲ برابر شد

فرماندار ویژه مهاباد گفت: سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی شهرستان از محل درآمد‌های شهرداری‌ها در مقایسه با پارسال ۲ برابر شده و هر ماه به حساب این نهاد واریز خواهد شد.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد با اشاره اینکه سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری این شهرستان ۲ برابر شده، گفت: امسال، ماهانه ۴۰۰ میلیون ریال از طرف شهرداری به حساب کتابخانه‌های عمومی واریز می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه فضای کتابخانه‌های عمومی در مهاباد اضافه کرد: مقرر شد یک زمین به مساحت ۵۰۰ مترمربع برای احداث کتابخانه عمومی در یکی از پارک‌های سطح شهر در راستای دسترسی راحت شهروندان به فضای مطالعه اختصاص یابد.

فرماندار ویژه مهاباد ادامه داد: همچنین احداث کتابخانه در شهر تازه تاسیس خلیفان با همکاری شهرداری در دستور کار قرار دارد تا شهروندان این منطقه نیز از فضای فرهنگی بهره‌مند شوند.

عباسی با تاکید بر به‌روزرسانی منابع کتابخانه‌ها و فضای آرام برای مطالعه افزود: راه اندازی کتابخانه سیار نیز برای سایر محلات و مناطق روستایی با همکاری شهرداری پیش‌بینی شده است.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ کتابخانه است.

۶۷ کتابخانه عمومی و ۴۰ کتابخانه مشارکتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد و یک میلیون و ۵۳۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی نگهداری می‌شود.

نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از طریق ارائه منابعی، چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم‌افزار از کتابخانه‌های مشارکتی حمایت می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.