سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نزدیک به ۶ هزار نفر ساعت آموزش به متقاضیان در مراکز فنی و حرفه‌ای اردبیل ارائه شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل از ارائه پنج هزار و ۶۰۰ نفر ساعت آموزش به متقاضیان کسب مهارت در مراکز فنی و حرفه ای استان خبر داد و گفت: این میزان ۳۹ درصد بیش از تعهد آموزش این اداره کل بوده است.

رحیم یونسی با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل متولی آموزش‌های غیررسمی مهارتی در استان است، گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ‌ای در شرایط کنونی برای اقتصاد و فرهنگ ایران و به ویژه شتاب‌دهی به فرایند تولید امری حیاتی است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اقتصاد کشور اظهار کرد: اشتغال و کارآفرینی و اقتصاد جامعه در دست افرادی است که مهارت دارند و حکمرانی و مدیریت محلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای لازمه ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی است که جوانان ما را سریع‌تر به اشتغال می‌رساند.

یونسی اضافه کرد: همچنین پنج مرکز آموزش سیار و یک مرکز آموزش جوار در سطح استان به صورت رایگان به علاقمندان و جویندگان کار خدمات مهارتی و فنی و حرفه‌ای در بخش صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر ارائه می‌کنند.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل، مراکز این سازمان در استان شامل مراکز ثابت دولتی، زندان، پادگان، سکونت‌گاه‌های غیررسمی، صنایع، دانشگاه‌ها، مناطق روستایی و آموزشگاه‌های آزاد است که خدمات مورد نیاز را به جوانان و متقاضیان کسب مهارت ارائه می‌کند.

یونسی خاطرنشان کرد: ۲۲۰ مرکز آموزش خصوصی (آموزشگاه های آزاد) نیز در سطح استان مهارت‌های لازم را به علاقمندان ارائه می‌کنند و متقاضیان می‌توانند با حضور در این دوره‌ها به صورت حضوری و مجازی از آموزش‌ها استفاده کنند.

وی اضافه کرد: سازمان آموزش و فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ۱۹ مرکز فعال دارد همچنین در شهرستان‌های استان ۱۶۴مرکز و کارگاه فعال است که در این کارگاه‌ها رشته‌های متنوع مانند کابینت سازی، خانه هوشمند، برنامه‌نویسی، خدمات اتوموبیل، جوشکاری، خیاطی کیف و چرم آموزش داده می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان اردبیل با بیان اینکه آموزش‌ها در این مراکز کاملا رایگان است و فقط هزینه ثبت نام و صدور گواهینامه دریافت می شود، یادآورشد: تعهد آموزش اداره کل فنی و حرفه ای استان در سال گذشته پنج هزار و ۶۰۰ نفر ساعت بود که ۳۹ درصد علاوه بر تعهدات آموزشی ارائه شد.

یونسی خاطرنشان کرد: افرادی که مهارتهای لازم را در مراکز فنی و حرفه ای کسب می کنند می توانند به صورت کارآفرین اشتغالزایی کرده و یا در شرکت‌های تولیدی و کارخانجات مشغول فعالیت شوند.

وی همچنین از ارائه ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت از سوی این اداره کل خبر داد و گفت: علاقمندان می توانند به مراکز سازمان فنی و حرفه ای در استان مراجعه کرده و آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.