سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

مدارس شاهد اردبیل به پایگاه ترویج علمی فرهنگ ایثار تبدیل شود

کلام الله صفری گفت: نوجوانان و جوانان به آشنایی کامل با اهداف و آرمان‌های شهدا نیاز دارند و مدارس شاهد باید به عنوان پایگاه ترویج علمی فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت کنند.

کلام الله صفری در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی سیره و سلوک شهدا، دیدار با خاندان مکرم شهدا و ایثارگران و گره‌گشایی از مشکلات آنان در طول سال در دستور کار مدیران و روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان باشد.

وی ادامه داد: با فعال سازی شورای ترویج ایثار و مقاومت در مدارس نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان باید برای اشاعه فرهنگ ترویج ایثار و شهادت گام های بلندی برداشته شود.

صفری تصریح کرد: اجرای برنامه‌های پرمحتوا و کیفی جهت شناساندن ابعاد زندگی شهدای فرهنگی و دانش آموز باید در رأس کار آن شورا قرار گیرد و تکریم و عزتمندی خانواده و فرزندان شهدا رسالت ما است و همه مجموعه‌ها برای تحقق این امر پای کار باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: برنامه‌های گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس و برگزاری یادواره‌های شهدا همواره باید در دستور کار باشد.

صفری افزود: بهترین شکل ترویج ایثار و شهادت، نمونه شدن فعالیت‌های مدارس شاهد است و می‌تواند الگویی برای سایر مدارس شود و آموزش و پرورش به عنوان مجری سند تحول بنیادین باید برای ارتقا مدارس شاهد در کنار سایر مدارس تلاش کند.

وی تاکید کرد: باید با مدیریت و نظارت دقیق برای تحقق هدف یاد شده، گام برداشته شود و ارزیابی از فعالیت مدارس شاهد استان طبق فرمت ارسالی توسط کارشناسان نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اردبیل انجام گیرد.

کلام اله صفری تصریح کرد: با تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت می‌توان سطح مدارس شاهد را در حوزه‌های مختلف پرورشی و آموزشی ارتقا داد تا شاهد رتبه‌های برتر آموزشی و فرهنگی باشیم.

فعالیت ۲۹ مدرسه شاهد در استان اردبیل

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه از فعالیت ۲۹ مدرسه شاهد در این استان به تفکیک ۱۵ مدرسه ابتدایی، هشت مدرسه دوره اول و ۶ مدرسه دوره دوم متوسطه خبر داد.

محمد رضا جاهد گفت: مدارس شاهد با ۹ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در هفت شهرستان استان اردبیل فعالیت می‌کنند و نیاز است این قبیل مدارس در شهرستان‌های فاقد آن دایر شود.

وی ادامه داد: فرآیند پیش ثبت‌نام دانش آموزان پایه دهم مدارس شاهد استان اردبیل تا ۱۲ مرداد ماه ادامه دارد و متقاضیان از طریق سامانه my.medu.ir به پیش ثبت نام اقدام و در صورت بروز مشکل یا نیاز به راهنمایی به کارشناسان امور شاهد و ایثارگران مناطق و نواحی آموزش و پرورش مراجعه کنند.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: پیش ثبت نام دانش آموزان میان پایه ابتدایی و متوسطه دوره اول نیز تا ۱۰ مرداد ماه فعال است و مقررات و نحوه پرداخت شهریه این مدارس از طرق مختلف به اطلاع والدین رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.