سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی به ۱۸۳ هزار تن رسید

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: خرید تضمینی گندم در استان از ابتدای فصل برداشت تا امروز به بیش از ۱۸۲ هزار و ۹۴۰ تن رسیده که ۱۶۵ هزار و ۸۱۰ تن توسط غله و ۱۷ هزار و ۱۳۰ تن توسط تعاون روستایی خریداری شده است.

جلال رحیم زاده اظهار کرد: با توجه به خرید تضمینی حدود ۱۸۳ هزار تن گندم تا به امروز شاهد افزایش ۱۸ درصدی خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۵۵ هزار و ۹۰ تن بوده، هستیم.

وی ادامه داد: تعداد ۱۳۰ مرکز خرید گندم در آذربایجان شرقی فعال بوده و گندم تولیدی کشاورزان زحمتکش را دریافت می‌کنند.

وی افزود: مجموع مطالبه گندم کاران استان تا به امروز ۳۲ هزار و ۲۳۱ هزار میلیارد ریال است که به زودی پرداخت خواهد شد.

رحیم زاده گفت: کشاورزان زحمتکش در خط مقدم تولید قرار دارند و زحمت اصلی تولید و کشت گندم نیز با آن‌ها است و تلاش ما نیز افزایش درآمد آن‌ها با هدف افزایش تولید است.

وی افزود: مجموع سطح اراضی کشت گندم استان ۲۱۱ هزار هکتار شامل ۱۸۶ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار هکتار گندم آبی است که ۱۲ رقم اصلی گندم دیم و ۶ اصلی رقم گندم آبی در استان تولید می‌شود.

رحیم زاده گفت: گندم صدرا، هشترود، باران، آذر۲ ، آفتاب، کوهدشت و دهدشت برای گندم دیم و ارقام پیشگام، سالار، حیدری و میهن برای گندم آبی از جمله ارقام جدیدی هستند که به گندمکاران استان معرفی شده و بر اساس توصیه‌های کارشناسان شناسانده شده‌اند.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود: توصیه‌های کارشناسی و علمی کارشناسان به کشاورزان به خصوص در موضوع میزان کود و سم، زمان برداشت محصول و نحوه استفاده صفر تا صد از کمباین و سایر موارد لازم موجب افزایش حجم تولید در آذربایجان شرقی شده است.

رحیم زاده یادآور شد: متوسط افزایش خرید گندم در کشور ۱۶ درصد است در حالی که اشاره هم شد، این مقدار در آذربایجان شرقی به ۱۸ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، ۹ میلیون و ۳۱۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا ششمین روز مرداد ماه خرید تضمینی شده که از این مقدار ۱۸۳ هزار تن مربوط به آذربایجان شرقی است. 

برچسب ها: گندم ، جهاد کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.