سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه مدت استفاده از گوشی و نمایشگر را کاهش دهیم؟

اگر می‌خواهید زمان استفاده از صفحه نمایش گوشی هوشمند یا لپ تاپ خود را کاهش دهید، باید چند نکته را رعایت کنید.

هیچ کس مخالف این نیست که ابزار‌های فنی به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده اند، اما متأسفانه هنگام استفاده از این دستگاه‌ها بدون آگاهی، به راحتی ممکن است وقت خود را از دست داد.

در این زمینه، بسیاری از مردم عادت کرده اند که به طور اجباری گوشی خود را چک کنند، یا چیز‌های بی اهمیت را بخوانند یا تماشا کنند، اما به ناگاه متوجه صرف زمان زیاد می‌شوند.

در این جا نگاهی گذرا به نحوه بررسی و محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش در iPhone و Android آورده شده است:

اطلاع از میزان زمان استفاده از صفحه نمایش

برای iPhone، به تنظیمات بروید، Screen Time را انتخاب کنید، سپس روی App & Website Activity ضربه بزنید.

در پیام پاپ آپ، روی گزینه روشن کردن ردیابی ضربه بزنید، سپس میانگین هفتگی زمانی را که برای استفاده از آیفون خود صرف می‌کنید، دریافت خواهید کرد.

برای گوشی‌های اندرویدی، مراحل خاص کمی متفاوت است، اما ردیابی زمان صفحه نمایش بسیار مشابه عمل می‌کند.

برای انجام این کار، تنظیمات را در تلفن خود باز کنید، به پایین بروید و روی Digital Wellbeing & Parental Controls ضربه بزنید.

اکنون صفحه‌ای را می‌بینید که زمان صفحه نمایش روزانه شما را نشان می‌دهد، روی View Activity Details ضربه بزنید تا اطلاعات دقیقی از زمان صفحه نمایش خود در طول هفته دریافت کنید.

برای مک، همان ویژگی Screen Time را که در iOS وجود دارد، در برنامه تنظیمات پیدا خواهید کرد؛ اما متأسفانه، هیچ راه آسانی برای بررسی زمان صفحه نمایش شما در ویندوز وجود ندارد، بنابراین باید به برنامه‌های شخص ثالث مانند RescueTime متوسل شوید.

ویجت زمان صفحه نمایش را اضافه کنید

اگر واقعاً در مورد کاهش زمان صفحه نمایش جدی هستید، باید با خود را حسابرسی کنید.

افزودن یک ویجت Screen Time که اعداد زمان نمایشگر را با صدای بلند در صفحه اصلی شما نمایش می‌دهد، شروع خوبی است و اگرچه این فناوری مستقیماً زمان صفحه نمایش شما را کاهش نمی‌دهد، اما به شما کمک می‌کند تا در مسیر اهداف خود بمانید.

در آیفون، یک ناحیه خالی از صفحه اصلی را فشار داده و نگه دارید، نماد مثبت (+) را در گوشه سمت چپ بالا فشار دهید، به پایین اسکرول کنید تا ابزار Screen Time را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

اندازه ویجت را انتخاب کنید، روی Add Widget کلیک کنید، سپس روی ویجت ضربه بزنید و نگه دارید و آن را به جایی که می‌خواهید بکشید.

در مورد اندروید، هر قسمت خالی را در صفحه اصلی فشار داده و نگه دارید، گزینه‌ای برای ابزارک‌ها را مشاهده خواهید کرد و روی گزینه Digital Wellbeing کلیک کنید و سپس کلیک کنید تا ویجت Screen time را انتخاب کنید، سپس آن را همانطور که می‌خواهید تنظیم کنید.

می‌توانید از چهار نقطه در گوشه ابزار برای تغییر اندازه یا جهت آن استفاده کنید.

تنظیم تایمر برنامه

برنامه‌هایی مانند TikTok، Instagram یا سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی احتمالاً دلیل اصلی اعتیاد به تلفن شما هستند.

همه ما می‌دانیم که صرف زمان زیاد در رسانه‌های اجتماعی به طور کلی ایده بدی است، بنابراین در اینجا نحوه تعیین محدودیت‌های زمانی برای برخی از این برنامه‌ها برای محدود کردن استفاده از آن ها آورده شده است:

در iPhone، به Settings بروید، سپس Screen Time & App Limits، روی افزودن محدودیت زمانی ضربه بزنید، انتخاب خود را برای همه برنامه‌های انتخاب شده انجام دهید و پس از پایان کار روی Add ضربه بزنید.

اگر بعد از اتمام زمان مشخص شده سعی کنید از برنامه‌ای استفاده کنید، پیامی دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع می‌دهد.

می‌توانید برای خروج از برنامه روی تأیید کلیک کنید، یا محدودیت استفاده از برنامه را برای چند دقیقه دیگر نادیده بگیرید.

در اندروید، به تنظیمات، سپس Digital Wellbeing and Parental Controls بروید.

در بخش روش‌های قطع، روی محدودیت‌های برنامه ضربه بزنید.

می‌توانید این کار را با کلیک بر روی نماد ساعت شنی در کنار برنامه مورد نظر انجام دهید.

عادات سالم را در خود ایجاد کنید

در حالی که استفاده از تایمر برنامه و ردیابی زمان صفحه نمایش نقطه شروع عالی هستند، اما مسیر کاهش زمان استفاده از صفحه نمایش در نهایت به نظم و انضباط خلاصه می‌شود.

بنابراین، باید عادات سالمی ایجاد کنید که به کاهش زمان صفحه نمایش کمک می‌کند، به عنوان مثال، اگر در حین غذا خوردن زیاد روی گوشی خود تماشا می‌کنید، سعی کنید به مدت یک هفته از آن اجتناب کنید.

به همین ترتیب، گوشی خود را بگذارید تا شارژ شود یا به جای استفاده از آن در رختخواب، آن را روی میز کنار تخت بگذارید.

اگر مجبور به استفاده از تلفن خود هستید، سعی کنید از رسانه‌های اجتماعی دوری کنید و به جای آن مطالب مفیدی را در آن جا بخوانید و سعی کنید هنوز از رسانه‌های اجتماعی یا ایمیل‌های کاری استفاده نکنید.

منبع: ارم نیوز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.