سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور بیش از ۸۰ کشور در مراسم تحلیف نشان از نفوذ دیپلماتیک ایران دارد

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: درخواست کشور‌های مختلف برای حضور در مراسم تحلیف ننشان می‌دهد که جایگاه ایران در جهان بسیار افزایش داشته است.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حضور ۸۰ هیات خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب کشورمان گفت:  اقبال عمومی و درخواست کشور‌های مختلف برای مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب نشان میدهد که جایگاه ایران در سطح منطقه و جهان بسیار افزایش داشته است. همچنین با توجه به شکست‌هایی که قدرت‌های استکباری در تقابل با ایران داشته اند و اینکه ایران از نظر استقلال و حفظ جایگاه خود از توانمندی بسیاری برخوردار است و موفقت‌هایی داشته است به خصوص در دولت سیزدهم که نوعی همگرایی منطقه‌ای به دلیل سیاست‌های اعتدال گرایانه دولت سیزدهم ایجاد شد لذا ایران در این سه سال اخیر در سطح بسیار بالایی از محبوبیت منطقه‌ای و بین المللی رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین حضور بیش از ۸۰ هیات در مراسم تشییع شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراهان ایشان نشان میدهد که ایران از محبوبیت بسیاری بالایی برخوردار است و این نشان از نفوذ سیاسی و بین المللی ایران در منطقه است؛ لذا در مراسم تحلیف نیز طبعا هیات بسیار بالایی در سطح بالا حضور خواهند یافت که نشان از افزایش نفوذ ایران دارد.

هانی زاده افزود: دولت چهاردهم بهتر است که منش و رفتار دولت سیزدهم را ادامه دهد و در حوزه گفتمان منطقه‌ای و بین المللی نباید تمام مسائل را به برجام گره بزند بلکه از طریق حفظ ارزش‌های ملی و با قدرت زمینه ایجاد گفتمان ایران و کشور‌های منطقه را فراهم کند و از این وحدت ملی به خوبی استفاده کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.