سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حلقه گذاری ۱۰۰ جوجه پرستوی دریایی در تالاب انزلی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از حلقه گذاری بیش از  ۱۰۰ قطعه جوجه پرستوی دریایی تیره در ابتدای مرداد ماه امسال در حوزه غرب تالاب بین المللی انزلی خبر داد.

حمزه عشوری گفت: در نخستین روز‌های مرداد ماه سال جاری با اعزام تیم کارشناسی و تخصصی از اداره نظارت بر امورحیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان به منطقه غرب تالاب بین المللی انزلی (از ماهروزه تا کرکان) در مساحتی بالغ بر ۶۰۰۰ هکتار، از مجموع بیش از  ۷۰۰ کلونی و آشیانه شناسایی شده، نسبت به حلقه گذاری  بالغ بر ۱۰۰ قطعه جوجه پرستوی دریایی تیره، اقدام شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود: حلقه، مانند شناسنامه پرنده بوده و سازمان حفاظت محیط زیست، وضعیت بیولوژیکی و اکولوژیکی پرنده را با حقله گذاری رصد می‌کند. وی از جمله نتایج رصد را آگاهی از مسیر‌های مهاجرت، محل‌های تولید مثل، تغذیه، آثار و عوارض محیطی بر گونه و تهدید‌ها عنوان کرد  و از افراد محلی و کسانی که حلقه‌ها به دستشان می‌رسد خواست: حلقه را به عنوان شناسنامه پرنده تلقی کرده و به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و یا پاسگاه‌های محیط بانی تحویل دهند.
عشوری افزود: پرستوی دریایی تیره با ۲۵ سانتی متر طول بدن، زیرتنه خاکستری، تارک یا پیشانی سیاه، چانه سفید با منقار قرمز و زیر بال‌ها و دم دو شاخه پرنده‌ای پرجنب و جوش و دارای صدای بلند است که از ماهی و آبزیان کوچک تغذیه می‌کند.
این پرنده در ایران به تعداد فراوان دیده می‌شود و تالاب انزلی به ویژه منطقه حفاظت شده سیاه کشیم، پناهگاه حیات وحش سرخانکل و بخش غربی تالاب در حوزه آبکنار و خمیران از زیستگاه‌های تولید مثلی این پرنده است.

برچسب ها: پرستو ، حلقه گذاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.