سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بستری ۴۷ نفر بر اثر گرمازدگی در چند روز گذشته/ فعالیت غیر ضروری از ساعت ۱۱ تا ۱۷ ممنوع

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: مصرف مایعات، آبمیوه و همچنین شربت‌های سکنجبین و خاکشیر در ایام گرم سال برای پیشگیری از بروز گرمازدگی موثر است.

بابک یکتاپرست٬ سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در چند روز گذشته ۴۷ نفر بر اثر گرمازدگی در بیمارستان‌های کشور بستری شده اند. 

سخنگوی سارمان اورژانس کشور ادامه داد: افزایش دمای بدن به دلیل بالارفتن حرارت محیط سبب بروز اختلال در سلول‌های مغزی خواهد شد. 

وی افزود: ضعف، بی حالی، اختلال در هوشیاری و حتی در مواردی تشنج و کما،  از جمله علائم بروز گرمازدگی و افزایش حرارت دمای بدن هستند.

یکتاپرست تاکید کرد: افراد باید برای پیشگیری از بروز گرمازدگی، در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرند و فعالیت‌های خود را از ساعت ۱۱ تا ۱۷ در خارج از محیط خانه تا حد امکان به تعویق بیندازند. 

وی ادامه داد: افراد به ویژه سالمندان، بیماران دیابتی و زنان باردار از انجام کار‌های غیر ضروری در روز‌های گرم سال پرهیز کنند. افراد بهتر است که از لباس نخی روشن و گشاد استفاده کنند. پوشیدن لباس تنگ در روز‌های گرم سال توصیه نمی‌شود. 

یکتاپرست ادامه داد: استفاده از کلاه‌های نقاب دار، تابش اشعه فرابنفش را به پوست به حداقل ممکن می‌رساند. مصرف مایعات، آبمیوه و همچنین شربت‌های سکنجبین و خاکشیر در ایام گرم سال برای پیشگیری از بروز گرمازدگی در افراد موثر است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: نوعی از اشعه فرابنفش به عمق پوست رسوخ کرده و سبب پیری زودرس پوست خواهد شد. این نوع اشعه به قرنیه چشم آسیب جدی وارد خواهد کرد.

یکتاپرست اضافه کرد: اگر افراد  طولانی مدت در معرض اشعه باشند٬ ممکن است زمینه ساز بروز سرطان پوست شود. 

وی بیان کرد: گرمازدگی به دلیل بروز اختلال در سیستم تنظیم کننده دمای بدن بروز پیدا می‌کند. دمای معمول بدن باید ۳۷ درجه سانتی گراد ثابت بماند که افزایش دما سبب بروز اختلال در عملکرد سلول‌های بدن خواهد شد.

برچسب ها: گرمازدگی ، گرمای هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.