سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبرداد

جلوگیری از خاموشی گسترده در اهواز با تشخیص به موقع یک ایراد در تجهیزات

با تشخیص به موقع ایراد در یکی از تجهیزات ترانسفورماتور پست شمال‌غرب به علت افزایش مصرف و گرمای شدید از خاموشی گسترده در اغلب مناطق کلانشهر اهواز جلوگیری شد.

علی اصغر خدامراد منگری معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: به دلیل افزایش دمای بی‌سابقه و افزایش مصرف برق، بوشینگ ترانسفورماتور T ۶ پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت شمال‌غرب به ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپر دچار حادثه و نشت روغن شد.

وی با بیان اینکه با توجه به پرباری شبکه برای جلوگیری از حوادث، تجهیزات در فواصل زمانی کوتاه بررسی می‌شوند، افزود: پس از تشخیص به موقع نشت روغن از بوشینگ با برگزاری جلسه اضطراری در محل این پست و استقرار خودروی آتش نشانی در کنار ترانسفورماتور موردنظر برای خاموش کردن آتش‌سوزی احتمالی ترانس، عملیات رفع اشکال آغاز شد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: با اقدام جهادی نیرو‌های عملیاتی در اسرع وقت و بدون اعمال هیچگونه خاموشی به مشترکین و جلوگیری از آسیب به تجهیزات گران‌قیمت شبکه، بوشینگ معیوب به موقع تعویض و هم اکنون وضعیت آن عادی و در مدار است.

خدامراد منگری بیان کرد: با این تشخیص و اقدام سریع از بروز حادثه آتش‌سوزی که ممکن بود به ترانس‌های مجاور نیز سرایت کند و همه ظرفیت ۱۴۹۰ مگاولت آمپر پست را از مدار خارج کند، جلوگیری شد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.