سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دمای ۱۰ استان کشور به بیش از ۴۵ درجه رسید

رئیس مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی گفت:دمای هوا در ۱۰ استان کشور به بیش از ۴۵ درجه رسیده است، اما فعلا دمای ۵۰ درجه در هیچ یک از استان‌های کشور ثبت نشده است.

صادق ضیائیان  رئیس مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه روند افزایشی دمای هوا در بسیاری از استان های کشور تا اواسط هفته ادامه دارد گفت:  این در حالی است که در حدود نیمی از روز‌های تیرماه امسال بیشینه دمای مطلق کشور به ۵۰ درجه سلسیوس و بیشتر از آن رسیده است.

وی با بیان اینکه با این وجود در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوا در حداقل ۱۰ استان کشور به بیش از ۴۵ درجه سلسیوس رسیده است گفت:  بر این اساس گرمترین مناطق کشور در ۲۴ ساعت گذشته شامل «دلگان» در سیستان و بلوچستان با دمای ۴۹.۷، «بافق» در یزد ۴۹.۴، «بستان» در خوزستان ۴۸.۵، «امیدیه» در خوزستان و «ریگان» در کرمان ۴۸.۴، «فهرج» در کرمان ۴۸.۳ و «دهلران» در استان ایلام ۴۸.۲ درجه سلسیوس بوده است.

ضیائیان تصریح کرد: همچنین بیشینه دمای هوا در ایستگاه‌های هواشناسی «اهواز» به ۴۸.۱، «میانده جیرفت» کرمان، ۴۷.۹، «طبس» خراسان جنوبی ۴۷.۷، «برازجان» بوشهر ۴۷.۶، «بمپور» سیستان و بلوچستان ۴۷.۵، «اهرم» بوشهر ۴۷.۴ و «آغاجاری» خوزستان و «خورموج» بوشهر۴۷.۴ و درجه سلسیوس رسیده است.

وی  با بیان اینکه  مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور پیش بینی کرده است؛ گرمای هوا امروز نیز در اکثر مناطق کشور ادامه دارد گفت: از فردا یکشنبه ابتدا در نوار شمالی کشور و سپس از روز دوشنبه در اغلب مناطق کشور روند تدریجی کاهش دما آغاز و قدری از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود. البته این به معنی خنک شدن هوا نیست بلکه صرفا مقداری از شدت گرما کاسته می‌شود.

همچنین  رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور گفت: تابش فرابنفش طول‌موج خاصی از طیف الکترومغناطیس است که از سمت خورشید به زمین ارسال می‌شود و معمولاً ۲۰۰ تا ۲۵۰ نانومتر و در برخی منابع تا ۲۸۰ نانومتر ذکر شده است. وقتی غلظت ازن استراتوسفر کاهش یابد، اشعه فرابنفش بیشتری در سطح زمین دریافت می‌کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس منابع علمی بیشترین اشعه فرابنفش از ساعت ۹ تا ۱۶ در سطح زمین دریافت می‌شود و در ساعاتی که تابش خورشید شدت بیشتری دارد، اثرگذاری فرابنفش نیز بیشتر خواهد بود.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۴۹ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
جای همه تون تو اردبیل خالی...کم مونده بخاری روشن کنیم.....
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
اهواز چی بالای ۵۰ نرسیده؟ جوک میگید
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
تو نوبت باشین فصل زمستان هم بی سابقه میشه
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
پارسال و سال ها قبل چند بود ، همان ۴۸ و شاید بالاتر است و این دما برای این مناطق طبیعی است
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
بیچاره نیروهای شرکتی و پیمانکاری وخانوادهاشون مگه اونا جزو این مملکت نیستند پس چرا اونا تعطیل نمیشن
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
طبس شهرستان یزد می‌باشد
شرکتی مظلوم
۱۴:۰۹ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
جمعی از نیروهای شرکتیِ ادارات دولتی در تماس با خبرنگار ایلنا، به تبعیض اعمال شده بین نیروی‌های رسمی و شرکتی اعتراض کردند.

این نیروها گفتند: بخش عمده‌ای از کارهای سخت در ادارات برعهده‌ی نیروهای شرکتی است، اما تفاوت بسیاری در دریافت حقوق و مزایا بین این نیروها و نیروهای رسمی وجود دارد.

آن‌ها به بخشنامه تعطیلیِ زودهنگام ادارات دولتی در روز شنبه اشاره کردند و گفتند: در حالیکه طبق بخشنامه، ادارات دولتی امروز باید چند ساعتی زودتر از موعد همیشگی تعطیل شوند، برخی مدیران، نیروهای پیمانکاری را ملزم به حضور در ادارات طبق روال همیشه کرده‌اند.

به گفته‌ی این نیروها، تبعیض بین خود و نیروهای رسمی نه فقط در دریافت حقوق و مزایا و اجرای بخشنامه‌ها و قوانین الزام‌آور، که در کوچکترین موارد نیز احساس می‌شود.

گفتنی است؛ طبق اعلام دولت، با افزایش گرمای هوا، ساعات کاریِ ادارات دولتی برای امروز شنبه، 6 مرداد ماه، کاهش پیدا کرده و روز یکشنبه نیز تعطیل اعلام شده است.
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
خداوند انسان را طوری آفریده که با هوش و ذکاوت خود از نعمتهای خدا استفاده کند و هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کند. تهدید بیش از حد تابش نعمت خدا دادی نور خورشید را می توان با ایجاد نیروگاهای ارزان خورشیدی به فرصت تبدیل کرد. شما فکر کردید گاز و نفت انرژی خودشان را در ابتدا از کجا کسب کردن معلوم هست از انرژی نور خورشیدی که در تک سلولیها و جانوران و گیاهان ذخیره شده است و بعد طی میلیونها سال به نفت و گاز تبدیل شده است.
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
لارستان استان فارس جز ایران نیست؟
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
خب حالا بنویسن گرم بوده اتفاق خاصی میفته؟؟