سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۹۰ دستگاه اتوبوس از قزوین برای جابجایی زائران اربعین

معاون حمل و نقل راهداری قزوین گفت: ۹۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی زائران اربعین به مرز مهران اعزام اختصاص یافته است.

علیرضا معیری پور معاون حمل و نقل راهداری قزوین از اختصاص ۹۰ دستگاه اتوبوس از قزوین برای جابجایی زائران اربعین خبر داد و گفت:  از این تعداد روزی ۳۰ دستگاه به مرز مهران می‌رود، ۳۰ دستگاه در مسیر رفت و برگشت قرار دارد و ۳۰ دستگاه نیز از مرز مهران مسافران را به استان قزوین باز می‌گرداند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۶۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی استان قزوین وجود دارد، اما به دلیل بعد مسافت ۷۰۰ کیلومتری در بعد زمانی ۱۰ ساعته به مرز مهران نمی‌توانیم از تمامی ناوگان‌ها استفاده کنیم، چرا که اکثر دستگاه‌های ناوگان عمری نزدیک به ۲۰ سال داشته و فرسوده هستند.

معیری در خصوص چگونگی اعزام زائران اربعین حسینی، گفت: تمامی زائران از استان قزوین اعزام می‌شوند و ارسال اتوبوس‌ها از قزوین به سایر استان‌ها در دستور کار حمل و نقل عمومی این استان قرار ندارد.

به گفته این مسئول، پیش فروش بلیط‌های اتوبوس در استان قزوین برای مرز‌های اصلی همانند مهران، چذابه و شلمچه هنوز آغاز نشده، چرا که نرخ مصوب مشخص نیست و در مرحله تنظیم بازار قرار دارد و به محض اعلام، پیش فروش بلیط‌ها آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: فروش بلیط‌ها در قزوین فقط برای مرز مهران است و از ۱۵ مرداد ماه ستاد اربعین در این خصوص شروع به فعالیت می‌کند.

معاون حمل و نقل راهداری قزوین بیان کرد: از شهروندان در خواست داریم تا از خودور‌های عمومی خود برای سفر به مرز استفاده کنند و ظرفیت ناوگان عمومی را برای افرادی که توانایی استفاده از خودروی شخصی را ندارند، خالی بگذارند.

برچسب ها: محرم ۱۴۰۳ ، حمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.