سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای رسانه‌های عبری درباره سرنگونی یک پهپاد در نزدیکی میدان کاریش

رسانه‌های عبری ادعا کردند که پهپادی که توسط ارتش (رژیم) اسرائیل سرنگون شد به سمت میدان گازی کاریش در حرکت بود.

رسانه‌های عبری روز شنبه مدعی شدند پهپادی که از حریم هوایی لبنان می‌آمد و توسط یک کشتی جنگی با همکاری نیروی هوایی (رژیم) اسرائیل سرنگون شد، به سمت میدان گازی کاریش در دریای مدیترانه در حرکت بود.

شبکه ۱۳ اسرائیل ادعا کرد که پهپاد سرنگون شده احتمالاً برای عملیات شناسایی به سمت سکو‌های گازی در میدان کاریش در حرکت بوده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز مدعی شد که این پهپاد از لبنان به سمت سکوی میدان کاریش در حرکت بود، در حالی که مشخص نبود پهپاد انتحاری یا برای شناسایی بوده است.

ارتش (رژیم) اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که یک کشتی موشکی نیروی دریایی اسرائیل، یک پهپاد را که از لبنان می‌آمد بر فراز آب‌های اقتصادی اسرائیل در دریای مدیترانه سرنگون کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ناو موشک‌انداز «شعیت ۳» نیروی دریایی اسرائیل با همکاری نیروی هوایی اسرائیل موفق شد یک پهپاد که از خاک لبنان وارد آب‌های اقتصادی اسرائیل شده بود را رهگیری کند.

میدان نفتی و گاز طبیعی کاریش که بین لبنان و رژیم صهیونیستی مورد مناقشه است، در ۱۰۰ کیلومتری سواحل اراضی اشغالی در دریای مدیترانه قرار دارد و ذخایر گاز اثبات شده آن حدود ۱.۳ تریلیون فوت مکعب تخمین زده می‌شود.

به گفته وزارت انرژی لبنان، میدان کاریش تنها حدود ۴ کیلومتر با مرز خود با اسرائیل در بلوک شماره ۸ و ۷ کیلومتر از بلوک شماره ۹ فاصله دارد و متعلق به آب‌های سرزمینی لبنان است.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
یا خدا