سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملی پوش اسبق تیم کبدی نیازمند حمایت ویژه مسئولان

رئیس کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی فارس گفت: یک ورزشکار نباید فقط هنگام قهرمانی مسئولان را در کنار خود مشاهده کند، بلکه باید زمانی که به هر دلیل دیگر قادر به ادامه ورزش نیست، نیز این حمایت‌ها را احساس کند.

محمدرضا  جعفری در عیادت از میترا شاه پرست ملی پوش کبدی که در کما به سر می‌برد با بیان اینکه سال گذشته با توجه به مسئولیت اجتماعی کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی هیات ورزش‌های همگانی استان فارس، با میترا شاه پرست دیدار کردیم و نیازمندی‌های ایشان از نزدیک بررسی شد و با مساعدت دکتر محسنی مدیر بهزیستی شهرستان شیراز بخشی از نیازمندی‌ها خانم شاه پرست از سوی بهزیستی مرتفع شد.

او افزود: یک ورزشکار نباید فقط هنگام قهرمانی مسئولان را در کنار خود مشاهده کند، بلکه باید زمانی که به هر دلیل دیگر قادر به ادامه ورزش نیست، نیز این حمایت‌ها را احساس کند، افزود: ضمن آرزوی سلامتی برای این ورزشکار پر تلاش کشور، وظیفه و مسئولیت خود می‌دانیم که تمام تلاش خود را جهت رفع نیاز‌های درمانی و توانبخشی خانم میترا شاه پرست را بکار بگیریم، اما قطعا کافی نخواهد بود.

جعفری در ادامه با بیان اینکه اقدامات اولیه و پیگیری‌های لازم جهت ارائه خدمات درمانی و ملزومات توانبخشی و بهداشتی مورد نیاز خانم شاه پرست انجام شده است، افزود: از آنجا که نیاز به این خدمات، مقطعی نبوده و هزینه‌های زیادی بر خانواده وی تحمیل کرده است؛ تعاملاتی با مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط صورت گرفته تا با حمایت ویژه، بزودی این نیاز‌ها تا حد امکان مرتفع شده و اندکی از ناراحتی، آلام و دغدغه‌های خانواده این بانوی ورزشکار مصدوم شیرازی برطرف شود. 

او افزود: میترا شاه پرست متولد ۱۳۷۶ در سانحه رانندگی در چند ماه پیش به دلیل جراحت وارده به کما رفت و مادر خود را نیز در آن حادثه از دست داد. او از سن ۱۸ سالگی رشته کبدی را شروع کرد و ابتدا به تیم ملی جوانان و سپس به بزرگسالان دعوت شد. در حالی که شاه‌پرست آماده اعزام به مسابقات آسیایی جاکارتا بود به دلیل مصدومیت نتوانست در این بازی‌های مهم شرکت کند. وی قبل از فعالیت در رشته ورزشی کبدی، حضور در میادین فوتسال و دومیدانی و همچنین کسب مقام اول مسابقات کبدی جوانان کشور، مقام سوم مسابقات کبدی ساحلی، مقام سوم مسابقات لیگ برتر کبدی و عضویت در تیم را در کارنامه دارد.

با توجه به اقدامات صورت گرفته برای خانم شاه پرست، اما همچنان هزینه‌های توانبخشی فیزیوتراپی، کاردرمانی و مراقبتی ایشان بالا است و شرایط برای خانواده ایشان به سختی دنبال می‌شود و در اینجا از خیرین و مسئولین استانی درخواست داریم که کنار خانواده میترا شاه پرست در مرتفع نمودن خدمات ایشان مساعدت و حمایت لازم را داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.