سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتمادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«میشل اوباما» در قد و قواره ریاست‌جمهوری آمریکا نیست

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: حمایت آمریکایی‌ها از کامالا هریس برای آن است که هریس ذاتا هندی تبار است.

حمیدرضا اعتمادی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره احتمال حضور «میشل اوباما» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: میشل اوباما همسر باراک اوباما در فرآیند سیاسی در حد و قواره آن نیست که سیاست جدید آمریکا را دنبال کند و نمی‌تواند حضورش چندان جدی باشد.

اعتمادی تاکید کرد: حمایت آمریکایی‌ها از کامالا هریس برای آن است که هریس ذاتا هندی تبار است. معاون او نیز هندی تبار بود و این موضوع می‌تواند دلیل دیگری هم داشته باشد. دلیل آن است که چین رقیب اصلی آمریکا است.چین با هند چالش‌های سیاسی دارد و آمریکا می‌خواهد از طریق ارتباط قوی با هند یک جمعیت میلیاردی در جهان  را در مسیر سیاست‌های خود هم مسیر کند که هم در مقابل سیاست‌های چین عرض اندام کند و هم بتواند در آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه اعمال قدرت خود را نشان دهد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: این اقدامات حد و اندازه میشل اوباما نیست، بلکه کامالا هریس شرایط بهتری از لحاظ فردی و ژنتیکی و ارتباط به دلیل اصلیت هندی بودن دارد.

وی بیان کرد:  در واقع استراتژیهای آمریکایی‌ها بر اساس راهبرد‌های دراز مدت، کوتاه مدت و میان مدت است. آن‌ها  به فرآیندی ۵۰ ساله فکر می‌کنند.امام خمینی جمله مهمی دارند و می‌فرمایند آمریکا برای ۵۰ سال آینده ایران برنامه و توطئه دارد.

اعتمادی اظهار کرد: ما اگر همین جمله امام را درک کنیم در واقع انتخاب کامالا هریس را درک می‌کنیم و مقابله با توطئه آمریکا را به عنوان اهداف خود می‌بینم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.