سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستای قلعه‌نو زهک در حال انجام است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات و برنامه‌های عملیاتی در حوزه توسعه گردشگری شهرستان زهک از مدت‌ها قبل آغاز شده و در حال انجام است.

علیرضا شه‌بخش  اظهار کرد: زهک از شهر‌های شمالی سیستان و بلوچستان است که دارای ۷۸ اثر تاریخی ثبتی، ۲۶ اثر تاریخی شناسایی شده و ۴ اثر طبیعی ثبت شده است که آثار تاریخی مهم آن نیز شامل دهانه غلامان، زاهدان کهنه و تپه رام شهرستان، بافت قدیمی روستای قلعه نو، منزل خالصی و منزل شهیدان میرحسینی است.

وی افزود: اقدامات و برنامه‌های عملیاتی در حوزه توسعه گردشگری شهرستان زهک از قبل آغاز شده و در حال انجام است که یکی از این اقدامات مربوط به پروژه ارگ محمدحسین خان نارویی است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان ادامه داد: با تلاش و پیگیری‌های مدیرکل میراث فرهنگی استان از محل اعتبارات استانی موضوع احداث و تجهیز زیرساخت مجتمع گردشگری روستای قلعه نو، با اعتباری بیش از ۱۶ میلیارد ریال برای عملیات محوطه سازی ضلع غربی ارگ شامل حیاط پشت، کف فرش، نماسازی و دیوارچینی توسط پیمانکار از اواخر خردادماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی در زمینه بهبود سرویس‌های بهداشتی مجموعه روستای قلعه نو نیز تصریح کرد: مجموعه بهداشتی ساخته شده دهانه غلامان توسط شرکت‌های تابعه، از شهرداری زهک به دلیل غیرفعال و راکد بودن و استفاده غیرمجاز به عنوان انباری توسط شهرداری باز پس گرفته شد که بلافاصله عملیات بازسازی، تجهیز و تعمیر مجموعه آغاز شده است.

شه بخش ادامه داد: همچنین در زمینه تجهیز سرویس‌های بهداشتی هزینه‌هایی مبنی بر خرید لوازم، اتصالات و تجهیزات مورد نیاز، تهیه و نصب تابلو‌های اخباری و برچسب سرویس‌های بهداشتی در این شهرستان انجام شده که امیدواریم مدیران شهرستانی در زمینه حفظ و نگهداشت آنها همکاری بیشتری با این اداره داشته باشند.

وی تاکید کرد: در راستای توسعه گردشگری و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و مردم شناسی این شهرستان نیز مطابق تقویم گردشگری و بروزرسانی سامانه رویداد‌های فرهنگی هر ساله ویژه برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان بیان کرد: مهمترین رویداد‌های فرهنگی ثبت شده در این شهرستان نیز شامل شب‌های فرهنگی زهک، جشنواره سی ترمی و جشنواره گردشگری عیاران است که در سطح استانی نیز به ثبت رسیده و در زمان‌های تعیین شده ویژه برنامه‌های آن با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در زهک برگزار می‌شود و این روند نیز تا امروز اجرایی شده است.

وی افزود: همچنین جشنواره دهل نوازان از رویداد‌های غیر ثبتی است که امسال برای اولین بار در زهک برگزار شد که قرار است در سال‌های آینده نیز اجرایی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.