سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۱۰۰ در درصد مطالبات کاملینا کاران خراسان شمالی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال هزار و ۲۱ تن کاملینا به ارزش ۳۴ میلیارد تومان خریداری و همه مطالبات کشاورزان پرداخت شد.

وحید صباغ با بیان اینکه با استقبال کشاورزان امسال هم از تولید و هم به لحاظ سطح زیر کشت رتبه نخست کشور را داشتیم گفت: همچنین اولین استانی هستیم که همه مطالبات کاملینا کاران را تسویه کردیم.

وی میانگین برداشت محصول کاملینا در هر هکتار را ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم عنوان کرد وافزود: کشت کاملینا امسال در مقایسه با پارسال بیش از ۲ برابر افزایش یافت و سه هزار و ۷۰۰ هکتار به کشت کاملینا اختصاص یافت. به گفته صباغ تعاون روستایی محصول کاملینا را به شکل توافقی و به قیمت تضمینی از کشاورزان استان خریداری کرد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: توسعه کشت دانه روغنی کاملینا باهدف حرکت در مسیر تامین امنیت غذایی، تلاش برای خودکفایی و کاهش واردات روغن است که از برنامه‌ها و اولویت وزرات جهاد کشاورزی است.

 وی اضافه کرد: امکان کشت این دانه روغنی در همه شهرستان‌های استان وجود دارد و بهترین زمان کشت این محصول اوایل آبان ماه و حداکثر تا اواخر آذر ماه است که در مناطق دیم این محصول کشت می‌شود.

کشاورزان خراسان شمالی پارسال در سطح هزار و ۶۰۰ هکتار کاملینا کشت کرده بودند.

برچسب ها: کاملینا ، مطالبات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.