سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهار نیروگاه جدید ناترازی، انرژی خراسان رضوی را رفع نمی‌کند

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت:نیاز است تا واحد ۳ بخار نیروگاه گازی فردوسی با حدود ۱۶۰ مگاوات ظرفیت تولید برق راه اندازی شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: در سه سال گذشته چهار واحد نیروگاهی در خراسان رضوی ایجاد شده است، اما از آنجا که شبکه برق در کشور سراسری است، موضوع ناترازی برق در منطقه با ایجاد این تعداد نیروگاه میسر نخواهد شد.

حسین محمودی افزود:همچنین باید واحد ۲ نیروگاه گازی ابن یمین سبزوار و بعد از آن نیروگاه بخاری این نیروگاه نیز راه اندازی شود، این واحد‌ها به خوراک گاز جدید احتیاج ندارد بلکه از بخار خروجی اگزوز نیروگاه برق تولید می‌کند که در نهایت راندمان نیروگاه را ارتقا خواهد داد.

مدیر عامل برق منطقه‌ای خراسان گفت: کار ساخت یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در سرخس نیز در مرحله پیش از آغاز طرح مانده است.

محمودی افزود: ساخت نیروگاه زغال سنگی طبس، واقع در جاده طبس - یزد با وجود گذشت ۲۰ سال از آغاز طرح، تنها حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته که باید توجه داشت تولید برق در این واحد بدون نیاز به گاز خواهد بود و با راه اندازی این نیروگاه و دیگر نیروگاه‌های جدید، تراز انرژی منطقه مثبت می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: نیروگاه مشهد ۵۰ ساله است، در مجموع چند واحد با بازدهی کم حدود ۲۳۰ مگاوات در این مجموعه، برق تولید می‌کنند که قرار است یک نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی با بازده بالا در مکان نزدیک به نیروگاه مشهد نصب شود.

محمودی افزود: ۱۷۰ کیلومتر خط انتقال ۴۰۰ کیلو ولت ترانزیت برق به مرز ترکمنستان کشیده شده که ساخت آن برای ترانزیت برق به ترکیه بوده است البته باید پیگیری شود که طرف ترکمن سهم انتقال خود را از مرز تا ماری ایجاد کند.

وی گفت: در سه استان خراسان ظرفیت تولید برق پنج هزار مگاوات است که چهار هزار مگاوات تولید خراسان رضوی و بقیه مربوط به خراسان‌های شمالی و جنوبی است، ضمن اینکه در شرایط خاص مصرف نیز هزار و ۳۰۰ مگاوات به استان‌های مازندران و گلستان می‌دهیم.

محمودی افزود: در شرایط کنونی عمده فشار ناترازی برق متوجه بخش کشاورزی و صنعت استان است و مصرف کننده‌های مردمی هیچ احساسی نسبت به این کمبود ناترازی ندارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.