سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات نوسازی ۳۰۰۰ تاکسی فرسوده پایتخت

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده و جایگزینی با خودرو‌های برقی توضیحاتی ارائه کرد.

شادی مالکی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ، در مورد وضعیت نوسازی تاکسی‌های پایتخت با بیان اینکه در سال‌جاری خودروی سورن دوگانه سوز جایگزین تاکسی‌های فرسوده می‌شود، اظهار کرد: بابت نوسازی ۱۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۸ درصد تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید ارائه می‌شود، علاوه بر این نوع خودروی دوگانه سوز، خودرو‌های برقی نیز با پرداخت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی از شهرداری به متقاضیان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه با هدف گذاری تا پایان سال و ورود تاکسی‌های برقی محقق، تقریبا بیشتر ناوگان فرسوده حمل و نقل، نوسازی می‌شود، گفت: شهرداری تهران درصدد است که در طرح نوسازی، تاکسی‌های برقی را جایگزین خودرو‌های فرسوده کند؛ اما هدف گذاری ما برای نوسازی تاکسی به خودروی سمند سورن نیز همچنان به قوت خود باقی است و امسال نیز همچون سال گذشته در برنامه داریم که حدود ۳۰۰۰ دستگاه خودروی تاکسی را نوسازی کنیم.

مالکی با تاکید بر اینکه اگر راننده تاکسی مایل به دریافت تاکسی برقی نبود می‌تواند نوسازی خودروی خود را با سمند سورن پیش ببرد و وام تسهیلات نوسازی نیز شامل این رانندگان می‌شود، افزود: خودروی برقی متقاضی داشته بگونه‌ای که از ۱۰۰۰ دستگاه خودروی اولیه که وارد کشور شد تاکنون حدود ۲۰۰ خودروی پلاک تاکسی واگذار شده است. 

به گفته وی، برای استقبال بیشتر از خودروی برقی قطعا باید اجرای ماده ۱۲ نهایی شود و دولت یک بخشی را به عنوان کمک بلاعوض به تاکسی‌ها در راستای تحقق ماده ۱۲ پرداخت کند تا بخشی از هزینه نوسازی خودرو به عنوان کمک بلاعوض به راننده داده شود؛ چراکه با برقی سازی در مصرف سوخت و انرژی صرفه جویی می‌شود و این خودرو‌های برقی برابر ماده ۱۲ مشمول دریافت کمک بلاعوض خواهند شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد قیمت خودروی برقی نیز گفت: در حال حاضر قیمت خودرویی که در حال واگذاری است یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است؛ ولی قیمت خودروی سورن حدود ۵۰۰ میلیون تومان است و خودروی برقی حدود دو برابر قیمت سمند سورن است؛ اما در مجموع توسعه برقی سازی جزو اهداف و دغدغه‌های مدیریت شهری است تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم. قطعا رانندگانی که مشتاق به کاهش آلودگی هوای تهران هستند باید مورد حمایت قرار گیرند و می‌بایست در حوزه خرید تاکسی برقی به آنها کمک بلاعوض شود.

مالکی با تأکید بر اینکه خودرو‌های برقی وارد شده مدل جی سون هستند و تاکنون پلاک گذاری ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی انجام شده است، ادامه داد: هرچند بر اساس تدابیر شهردار تهران تسهیلات دوبرابری به این خودرو‌های برقی داده می‌شود یعنی شهرداری تهران به این رانندگان ۳۰۰میلیون تومان و خودروساز۶۰۰میلیون تومان وام خرید تاکسی برقی را می‌دهد و اگر کمک بلاعوض به این رانندگان داده شود قطعا استقبال آنها نیز افزایش می‌یابد.

وی در مورد مسیر‌های فعالیت تاکسی‌های برقی در پایتخت گفت: خودرو‌های برقی فعلی به عنوان تاکسی گردشی ویژه در مسیر‌هایی همچون فرودگاه، راه آهن و مناطق پرترافیک شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
خطهایی که اتوبوسهایشان حذف شده دوباره اتوبوس بزارید که ترافیک کمتر بشه و آلودگی هم کمتر میشه مشکل از خود شهرداری و دولنی است که سرویسها و اتوبوسها را کم کرد و اینجوری ترافیک و الودگی بیشتر شد
ناشناس
۰۷:۲۴ ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
مصرف سمند و ۴۰۵ = مصرف پیکان = کلاهبرداری از تاکسیداران