سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحول الگوی باروری کشور در مدت کوتاه

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: تغییر الگو‌های باروری در تمام دنیا زمان‌بر است، اما در ایران در مدت کوتاهی تغییر کرده و نرخ زایمان و ازدواج و طلاق در این روند دچار تحول شده است.

صابر جباری، در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان به موضوع جوانی جمعیت به عنوان مهمترین محور این جشنواره اشاره کرد و گفت: متأسفانه کشور ما با سرعت، از جمعیت جوان عبور کرده و در حال ورود به سیاه‌چاله جمعیتی است.

وی با تأکید بر این که باید از کشورهایی که در بحران کهنسالی قرار دارند و با چالش‌های متعددی در این خصوص مواجه شده‌اند، درس گرفت گفت: قانون جوانی جمعیت در کشور ما سه سال عمر دارد و لازم است همه ظرفیت‌های کشور برای تحقق این قانون به کار گرفته شود.

رئیس مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت ادامه داد: تغییر الگوهای باروری در تمام دنیا زمان‌بر است اما در ایران در مدت کوتاهی تغییر کرده و نرخ زایمان و ازدواج و طلاق در این روند دچار تحول شده است.

وی با بیان این که ۲.۱ میزان تولد در هر خانواده می‌تواند ما را از تله جمعیتی دور کند و این بارقه‌های امیدی برای جوان نگه‌داشتن جمعیت کشور است عنوان کرد: در این مسیر مطالعات راهبردی کشورهای دنیا الگوی ماست و امیدوار هستم هریک از ما پرچمدار جوانی جمعیت در کشور باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.