سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تالار مرکزی یزد بعد از ۱۵ سال بلاتکلیفی با حضور وزیر ارشاد افتتاح شد

تالار مرکزی یزد مزین به نام شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی پس از ۱۵ سال بلاتکلیفی عصر جمعه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و هنرمندان استان به بهره‌برداری رسید.

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: تالار مرکزی یزد با زیربنای حدود ۱۴ هزار و ۴۵۰ متر مربع و به وسعت پنج هزار و ۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۱۱ هزار و ۳۰۰ متر ساخته شده است.

وی افزود: این پروژه دارای سه بخش اصلی شامل سالن تئاتر با عنوان سالن مهر با ظرفیت ۶۰۹ نفر و همچنین سن‌گردان است و برای اولین بار در کشور با فناوری دانش بنیان، فضای اجرای نمایش روباز، سالن‌های تمرین نمایش، کارگاه ساخت دکور و بخش کلاس‌های آموزشی و فضای اداری و خدماتی و کافی شاپ را در خود جای داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: همچنین سالن کنسرت موسیقی نیز با ظرفیت ۴۵۵ نفر مجهز به تجهیزات به روز و مورد نیاز این بخش در این مجموعه ساخته شده است.

عابدی اظهار کرد: عملیات ساخت تالار مرکزی یزد طی سال‌ها به کندی پیش می‌رفت و در دولت‌های مختلف مبلغی برای این محل هزینه شده بود و تا پایان دولت دوازدهم ۶۹ درصد پیشرفت داشت که در دولت سیزدهم ۳۱ درصد باقیمانده شامل نما، محوطه سازی و تزئینات داخلی مبتنی بر معماری بومی تکمیل و در بخش تجهیزات نیز تخصیص‌های خوبی داده شد تا به اتمام برسد.

وی ادامه داد: برای احداث تالار مرکزی شهر یزد ۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن در دولت سیزدهم تخصیص یافت.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این مراسم گفت: طرح معطل مانده تالار بزرگ یزد بعد از ۱۶ سال به همت دولت سیزدهم به اتمام رسید.

وی بیان کرد: با افتتاح تالار مرکزی یزد به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و قاطبه هنرمندان و فرهنگیان، شاهد افزایش سرانه فضای فرهنگی هنری یزد هشتیم.

فاطمی خاطرنشان کرد: بر خلاف برخی مطالبی که در ابتدای دولت سیزدهم بیان می‌شد که دولت انسداد فرهنگی و هنری ایجاد می‌کند دیدیم کار‌های بزرگی در کشور انجام گرفت.

استاندار یزد گفت: امیدواریم مسیر خوبی که در دولت سیزدهم در عرصه فرهنگی و هنری و زیر ساخت ایجاد شد در آینده تداوم پیدا کند.

فاطمی افزود: دولت سیزدهم تمامی تلاش خود را برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان انجام داد و این اهمیت موضوع و همت دست اندرکاران را می‌رساند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.