سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه:

مسئولان برای کاهش تصادفات در استان کرمانشاه تدبیر کنند

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه با اشاره به افزایش شمار تصادفات رانندگی در استان کرمانشاه از مسئولان دستگاه‌های مرتبط خواست برای رفع این معضل تدابیری بیاندیشند.

ماموستا مُلا عبدالرحمن مرادی در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه در مسجد شافعی با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای معضل و بلای جان مردم شده است، گفت: افزایش جریمه و توقیف خودرو و اعمال هیچ محدودیتی، متاسفانه بعضی از رانندگان را متوجه اشتباهات رانندگی و سرعت و سبقت غیر مجاز نمی‌کند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این هفته شاهد فوتی‌های زیادی در استان بعلت تصادفات بودیم که این معضل باید تدبیر شود.

خطیب جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه در ادامه همچنین از مدیریت بحران استان کرمانشاه که در پی زلزله پنج ریشتری دیشب در نزدیکی گهواره که تمامی پایگاه‌های امداد و نجات هلال احمر در حال آماده باش و خدمت رسانی شدند، قدردانی کرد.

ماموستا مرادی در ادامه خطبه‌های خود به قدرت الهی بر دفع بلا‌ها و مصایب بندگان و عدم سپاسگزاری آنان اشاره کرد و افزود: الله تعالی در قرآن آیات زیادی دارد مبنی بر قادر بودن بر دفع عذاب‌های گوناگون از بندگانش، اما در مقابل کمتر شکر این نعمت دفع بلا بجای آورده می‌شود.

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه اضافه کرد: بار‌ها خداوند ازناسپاسی گله نموده است که در هنگام اضطرار و سختی خدا را می‌خواهند و می‌خوانند ولی پس از حل مشکلاتشان از الله غافل می‌شوند و او را فراموش می‌کنند؛ ترک واجبات نمازها، روزه، زکات، حج، انجام منکرات، مجالس لهو و لعب، محرمات، محظورات همه و همه سبب غضب پروردگار می‌شود.

ماموستا مرادی افزود: و این در حالی است که ایمان به خداوند در عمق روح انسان عجین شده است و حوادث تلخ، عامل بیداری این وجدان و فطرت خداجوی اوست؛ آنان که دعا و نیایش مقطعی و ناپایدار دارند مورد انتقاد بوده و کارشان بی ارزش است، روزی عابد و صالح، روزی فاجر و گنه بار.

وی به کلام پروردگار "ولقد اهلکنا القرون من قبلکم لما ظلموا" اشاره کرد و افزود: ظلم و ستم زمینه ساز سقوط ملت هاست، آنچه در جهان روی می‌دهد، در غزه در خیلی نقاط دیگر خون‌هایی به ناحق ریختند و نابودی برای ستمگرانی است که امیدی به ایمان و اصلاحشان نباشد.

خطیب جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه در ادامه گفت: وجود افراد صالح، عادل، ذاکر، مستغفر و ذکر و طاعت الهی، رهایی بخش ما و جامعه ما از بلا‌ها و عذاب‌ها خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.