سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

مدارس دولتی استان بوشهر حق دریافت شهریه ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بر اساس قانون و ابلاغیه‌های وزارتی مدرسه‌های دولتی استان حق دریافت پول از والدین را ندارند.

علی موحدی روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع یکی از وظایف مهم مدیران مدرسه‌ها و راهبرد اساسی اداره‌کل آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه مدزسه‌های دولتی استان بوشهر حق دریافت هیچ هزینه‌ای از والدین را ندارند، گفت: بر اساس قانون و ابلاغیه‌های وزارتی و تأکیدات اداره‌کل آموزش و پرورش دریافت هرگونه وجه بابت ثبت‌نام در مدارس عادی دولتی غیرقانونی محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تأکید بر اینکه مدزسه‌های دولتی حق دریافت هیچ وجهی برای ثبت‌نام را ندارند، تصریح کرد: مدیران مدارس در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموز فقط حق دریافت مبلغ کتاب و بیمه دارند و نباید خلاف ضوابط و مقررات عمل شود.

موحدی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در مدزسه‌های شاهد، استعداد‌های درخشان و نمونه از طریق سامانه‌های ویژه این مدارس صورت می‌گیرد تصریح کرد: والدین و دانش‌آموزان می‌توانند هرگونه شکایتی که داشته باشند از طریق سامانه shekayat.medu.ir شکایت خود را ثبت کرده و یا به کارشناسان ارزیابی عملکرد ادارات شهرستان‌ها و مناطق مراجعه کنند.

وی از کسب رتبه اول کشوری در شاخص ملی سنجش نوآموزان بدو ورود به پایه اول توسط استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: یکی از شاخص‌های مهم عملکردی در بحث پروژه مهر سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به پایه اول است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: برای ثبت‌نام مدارس دولتی، اولیا دانش‌آموزان فقط باید هزینه کتاب‌های درسی و بیمه را پرداخت کنند و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع است.

موحدی گفت: شهروندان می‌توانند موارد تخلفات احتمالی در مدارس را به کارشناسان ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق گزارش داده و اطمینان داشته باشند که بدون تعارف با تخلفات احتمالی، برخورد قانونی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا استان بوشهر با سنجش بالغ بر ۲۳ هزار و ۴۸ دانش آموز بدو ورود به پایه اول موفق به کسب رتبه اول کشوری در این شاخص ملی شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.