سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه کرج:

حمایت جبهه کفر از صهیونیست‌ها محکوم به شکست است

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه غربی‌ها در ابعاد مختلف شریک جنایات اسرائیل غاصب هستند، گفت: حمایت جبهه کفر از صهیونیست‌ها محکوم به شکست است.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج گفت: امروز رژیم خبیث صهیونیستی دچار شکست شده است و هر چه به او کمک می کنند بی اثر است.

وی ادامه داد: دیوان بین المللی دادگستری اقدامات رژیم صهیونیستی را غیرقانونی خوانده است و درخواست غرامت برای ه فلسطینی ها کرده است اما کشورهای غربی بدون توجه به افکار عمومی جهان از جنایتکار وحشی حمایت می کنند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به تعطیلی مراکز اسلامی در آلمان گفت : امروز دشمنی ها با ترفند های خاص در جهان غرب علیه اسلام دنبال می شود؛ گاهی آشکار مانند اسلام هراسی و قرآن سوزی و گاهی هم مراکز اسلامی را تعطیل می کنند.

وی ادامه داد: ریشه این دشمنی ها معلوم است و می گویند امنیت اسرائیل جوهره سیاسی خارجی ما است؛ در مقابل چنین تفکری دستگاه دیپلماسی کشور ما باید فعالانه تر عمل کند؛ اسلام جهان وطنی است و هر جا مسلمانی است آنجا وطن ما است و دفاع می کنیم.

آیت الله حسینی همدانی اظهار کرد: پلیس آلمان به مرکز اسلامی حمله کرده است و نباید بدون پاسخ بماند؛ آنها به خوبی می دانند اسلام بهترین الگو برای جامعه انسانی است و دنیای آنها را نابود می کند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به پنجم مرداد ماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور توسط مرحوم آیت الله طالقانی گفت: نماز جمعه تحقق سال ها تلاش برای برقراری نظام اسلامی و منادی فرهنگ دینی درجامعه اسلامی است و ایمان را قوام می بخشد.

 

وی ادامه داد: نماز جمعه وحدت بخش ، دشمن شکن و مطالبه کننده از کارگزاران نظام است و باید مسائل دین و دنیای جامعه اسلامی توسط ائمه جمعه بیان شود؛ نماز جمعه ما را با مسائل جهان آشنا کرده و روحیه استکبار ستیزی را تقویت می کند.

آیت الله حسینی همدانی گفت : نماز جمعه در همه زمینه ها هدایتگر است که رهبرانقلاب فرمودند: هدایتگری سیاسی برای ما لازم است اما هدایتگری فرهنگی و اخلاق مردم مهمتر است؛ در نماز جمعه نمی گذاریم اهداف امام مسلمین تعضیف شود و نسبت به نفوذ فرهنگ غرب هشدار می دهیم و سرمایه ایمانی مردم را تقویت می کنیم .

امام جمعه کرج افزود: نماز جمعه می تواند مواسات همه جانبه مادی و معنوی به وجود بیاورد ؛ باید آحاد مسلمان و نسل جوان در نماز جمعه حاضر شوند؛ اگر نهاد های فرهنگی کمک نکنند و رسانه ها پوشش لازم را ندهند این همایش قدرت از رونق می افتد و دشمنان به اهداف خود می رسند.

وی اظهار کرد: نماز جمعه یک جریان پویا و جوان محور با نقش آفرینی افراد موثر جامعه است و باید با دقت مطالعه شود و پشتوانه محکمی برای انقلاب اسلامی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.