سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم نکوداشت آیت‌الله حسینی در دهدشت برگزار شد

به مناسبت روز نماز جمعه از خدمات آیت اله حسینی امام جمعه فقید یاسوج تجلیل شد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امام جمعه شهر دهدشت هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از خدمات آیت‌الله حسینی امام جمعه فقید یاسوج و شناخت نسل نوجوان و جوان دانست و در تبیین شخصیت آن مرحوم گفت: انسان وقتی در مقابل این سید بزرگوار می‌نشست حقیقتا کوهی از علم را احساس می‌کردبا کهولت سن، اما حافظه قوی و تسلط بر مباحث داشت.

امام جمعه کهگیلویه افزود: هوش و ذکاوت کم نظیر داشت بیش از ۳۰ سال در دانشگاه آزاد استاد بود و در انقلاب نقش بی بدبل داشت و هیچ گاه نه طلبکار بود و نه دنبال سهم خواهی.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به اینکه در ایام سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور هستیم، افزود: در تبیین اهمیت نماز جمعه پیامبر «ص» میفرماید اگر کسی از جهت اینکه نماز جمعه را سبک شمارد یا اعتقاد نداشته باشد حج و زکات و نمازی برای او نیست.

معاون فرهنگی مرکز خدمات حوزه علمیه استان نیز در سخنانی به تبیین شخصیت آیت الله حسینی پرداخت و گفت:آیت الله حسینی عالمی از تبار شاگردان راستین امام صادق و امامزاده اقامیر بود خدمت به مردم را سرلوحه کار قرار می‌داد سلوک آن عالم برگرفته از قرآن و سیره معصومین بود تا پایان حیات دغدغه تربیت نسل جوان نشر معارف دینی و خدمت بدون چشمداشت داشت.

حجت‌الاسلام سید عبدالله حسینی  افزود: مرحوم حسینی پیش از انقلاب و بعد از انقلاب سخنرانی برخاسته از عشق به امام داشت برای احیای نهضت اسلامی مشقت‌ها را به جان خرید برای پیشیرد اهداف انقلاب با خطبه‌های دلنشین ادامه یافت و با نیک نامی به فرجام رسید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.