سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت رکورد جدید تقاضای مصرف برق با اوج گرما

سخنگوی صنعت برق اصفهان گفت:با شدت گرفتن گرمای هوا و ثبت رکورد جدیدی در مصرف برق ثبت شده است.

سخنگوی صنعت برق اصفهان با اشاره به استقرار موج جدید گرما و ماندگاری هوای گرم گفت:با توجه به روند افزایش نسبی دما که از اول مرداد ماه شروع شده و تا سه هفته آینده هم ادامه خواهد داشت، تقاضای مصرف برق کشور به رکورد بی‌سابقه  ۷۹۱۹۸ مگاوات رسید که نسبت به بالاترین مقدار تقاضای مصرف در سال گذشته که ۷۳۴۶۵ مگاوات بوده افزایش ۸/۸ درصدی را نشان می‌دهد.

داوود قاسمی افزود: برای تأمین این ۶۰۰۰ مگاوات افزایش امسال دولت باید ۹۰۰۰ مگاوات نیروگاه احداث کند که حتی در صورت تأمین منابع مالی آن برای ساخت نیروگاه دو تا سه سال زمان نیاز است.

سخنگوی صنعت برق اصفهان با اشاره به افزایش تقاضای مصرف برق در اصفهان به ۷۰۰۰ مگاوات گفت: این رقم ۱۵ درصد افزایش را نسبت به دوره مشابه گذشته نشان می‌دهد.

او  حدود ۴۰ درصد از ظرفیت تولید کشور را صرف مصرف سرمایشی دانست و خاطرنشان کرد: این میزان مصرف حدود ۳۰۰۰۰۰ مگاوات، بیشتر از تقاضای مصرف کل کشور مصر با جمعیتی حدود ۱۱۰ میلیون نفر با میانگین دمای بالاتر نسبت به کشور ما است.

قاسمی تصریح کرد: تنظیم دمای کل کولر‌های گازی روی ۲۵ درجه سانتیگراد می‌تواند تا ۲۰ درصد در کاهش مصرف برق تأثیر گذار باشد و بخش عمده‌ای از این ۶۰۰۰ مگاوات افزایش تقاضا را در کشور جبران کند تا در این روز‌های گرم برای همه مردم برق پایداری فراهم شود.

منبع: ایمنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.