سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشنگتن پست: در حال حاضر یک سوم کره زمین تحت تحریم‌های آمریکاست

به نوشته یک روزنامه آمریکایی استفاده بیش از حد آمریکا از تحریم‌ها، خطر کاهش اثرگذاری آن را بالا برده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی با اشاره به گستردگی تحریم‌های آمریکا علیه سایر کشور‌ها نوشت: یک مشکل وجودی به وجود آمده است، قدرت تحریم‌ها در ابتدا شامل محروم کردن نهاد‌های خارجی از دسترسی به دلار بود. اما اگر تحریم‌ها وابستگی به دلار را مخاطره آمیز کند، کشور‌ها ممکن است راه‌های دیگری برای تجارت بیابند که به آنها امکان می‌دهد تحریم‌های آمریکا دیگر اثری بر آن‌ها نداشته باشد.

در مارس ۲۰۱۶، جک لو، وزیر خزانه‌داری دولت اوباما، علناً درباره استفاده بیش از حد از تحریم‌ها و خطر این که «استفاده بیش از حد از آنها در نهایت توانایی آمریکا برای استفاده مؤثر از تحریم‌ها را کاهش دهد» هشدار داد.

واشنگتن پست نوشت: تعداد سازمان‌های تحریم شده خیلی سریع در حال افزایش است که دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی اوفک OFAC نمی‌تواند با آنها همراه شود. این باعث سردرگمی شد؛ درخواست‌ها برای شفاف سازی سرازیر شد و تعداد شکایت‌ها علیه آژانس سه برابر شد.»

این امر باعث شده بسیاری از کارکنان به دلیل حجم بالای کار به دنبال جابجایی در بخش‌های دیگر باشند.

مقامات ایالات متحده حجم کاری اوفک را بسیار زیاد توصیف می‌کنند، آژانس با ده‌ها هزار درخواست از طرف بخش خصوصی غرق شده است. برخی از مقامات کاخ سفید مسائل امنیت ملی را به سازمان‌های غیرانتفاعی برون سپاری کرده اند.

گسترش تحریم‌های آمریکا علیه سایر کشور‌ها نه تنها به نیروی کار داخلی فشار آورده است بلکه کشور‌ها را بر این داشته تا به دنبال بی اثر کردن تحریم‌های واشنگتن باشند.

استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

بریکس یکی از این نهادهاست که به سرعت در برابر دلار آمریکا قد علم کرده است. کشور‌های عضو سازمان بریکس اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

مترجم: اعظم پورکند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.