سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میراث یاران رئیسی در غرب استان تهران

دولت سیزدهم خدمات زیربنایی و روبنایی قابل توجهی در استان تهران انجام داد که امید است، همین نگاه و رویکرد مثبت در دولت چهاردهم نیز تداوم یابد.

نزدیک به سه سال از عمر دولت سیزدهم گذشت و ایران اسلامی در هزار و ۱۹ روز سکانداری حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی منشأ خدمات و دستاورد‌های فراوان و قابل توجهی در حوزه‌های مختلف کشور از جمله استان تهران بود.

دولت سیزدهم طرح‌های نیمه تمام و پر اهمیت استان تهران که مدت‌ها دچار وقفه شده بود، را تکمیل کرد و گام‌ها مثبتی در این جهت برداشت، به عنوان مثال در شهریار اتمام بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان پس از ۳۰ سال که نیمه تمام مانده بود از اقدامات مهم دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور شهید است.

از این دست اقدامات در سطح استان تهران کم نداریم، که در گزارش پیش رو سعی شده است، تا در حد توان به برخی از اقدامات اشاره شود.

در جریان سفر سوم اردیبهشت ۱۴۰۱ رئیس جمهور فقید به غرب شهرقدس، وی با حضور در یکی از محله‌های محمدآباد این شهرستان شماری از مردم محمدآباد از نزدیک مشکلات خود را در زمینه‌های مختلف به ویژه ممنوعیت ساخت و ساز به خاطر قرار گرفتن در محدوده حریم رودخانه مطرح کرده و خواستار بازنگری در مسافت تعیین شده برای حریم رودخانه شدند.

رئیس جمهور شهید در این بازدید، استاندار و مسئولین شهری را موظف کرد، این مشکل و گلایه مردم را رسیدگی و آن را حل کنند

احداث فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرقدس

فرماندار قدس در تشریح خدمات دولت سیزدهم در این شهرستان اظهار کرد: یکی از مشکلات شهرقدس از دیرباز تأمین آب شرب مورد نیاز مردم منطقه بود که در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم و پس از سفر رئیس جمهور شهید، ظرف مدت چهار ماه خط انتقال آب بیش از چهار کیلومتر از محل تصفیه‌خانه شماره شش تهران حفاری و در هفته دولت ۱۴۰۱ افتتاح شد.

وحید گلی کانی گفت: تکمیل ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شهرقدس نیز یکی از مشکلات این شهرستان بود، که در همین راستا احداث فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب از مصوبات سفر رئیس جمهور به شهرقدس بود که پروژه در حال انجام اقدامات مطالعاتی و تأمین منابع مالی است، متأسفانه در سال‌های گذشته فکری برای پساب فاضلاب در بخش‌های مختلف کشاورزی، مدیریت شهری و صنایع نشده بود، اما یکی از سیاست‌های پیگیری شده در دولت سیزدهم استفاده بهینه از فاضلاب در بخش‌های کشاورزی، شهرداری و صنایع بود.

نماینده عالی دولت در قدس تشکیل مدرسه استعداد‌های درخشان را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در این شهرستان دانست و گفت: اکنون دو سال از تحصیل دانش‌آموزان نخبه در این واحد آموزشی می‌گذرد.

وی گفت: در دولت سیزدهم همچنین هماهنگی‌های لازم با مجموعه مدیریت شهری در خصوص برخی زیرساخت‌های اداری انجام و پنج اداره غیرمستقل مانند هلال احمر، بیمه سلامت راه‌اندازی شد.

فرماندار قدس با اشاره به اینکه در مصوبه سفر ریاست جمهوری ساماندهی منطقه محروم و حاشیه‌ای محمدآباد در دستور کار قرار گرفت، گفت: ساخت پنج واحد آموزشی در حال انجام است که با بهره‌برداری از آنها، بخشی از کمبود مدرسه در قدس تأمین می‌شود.

پروژه تصفیه خانه رباط کریم هفته دولت وارد مدار می‌شود

فرماندار رباط کریم اظهار کرد: در این منطقه پروژه‌های ناتمامی که سال‌ها معطل مانده بود به همت شهرداری تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و پروژه نهضت ملی مسکن که دغدغه دولت شهید رئیسی بود ۷۰ درصد آن در شهرستان رباط‌کریم ساخته می‌شود.

امید احمدی گفت: پروژه‌های بسیار خوبی در دولت سیزدهم در رباط کریم افتتاح و کلنگ زنی شد، پروژه ترافیک و آموزش کودکان، ساختمان پارلمان شهری، پروژه بوستان خطی آبشناسان در جهت توسعه فضای سبز و شهربازی منطقه آبشناسان از جمله این پروژه‌ها در شهر رباط کریم است.

وی گفت: پروژه تصفیه خانه رباط کریم که مورد تاکید رئیس جمهور شهید در سفر ۱۷ آذر ۱۴۰۱ بود، پیشرفت قابل توجهی داشته که تا پایان شهریور در صورت تأمین منابع وارد مدار می‌شود و موجب حل مشکلات آب کشاورزان خواهد شد.

فرماندار رباط کریم گفت: ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد مسکن در شهر پرند و رباط کریم وجود دارد، در طرح نهضت ملی باید همزمان با ساخت مسکن، خدمات زیرساختی هم پیش بینی و ساخته شود و وعده دولت در مورد مسکن عملی خواهد شد.

وی افزود: رئیس و اعضای دولت سیزدهم در سه سال مدیریت خود سه سفر به رباط کریم داشتند و چهارمین سفر رئیس جمهور شهید قرار بود، هفت خرداد ماه جاری برای افتتاح دو هزار و ۵۰۰ مسکن ملی در رباط کریم رقم بخورد ولی متأسفانه این حادثه تلخ این شخصیت بزرگ را از ما گرفت.

احمدی گفت: احداث خط مترو پرند که توانست شرایط را برای تردد و حمل و نقل اهالی رباط کریم به خصوص ساکنان شهر پرند تسهیل کند در کنار تحقق وعده نهضت ملی مسکن در پرند با افتتاح سه هزار واحد مسکونی، از جمله خدمات دولت سیزدهم به رباط کریم بود که برای همیشه ماندگار شد.

ساخت ۲۱۱ مدرسه طی دو سال گذشته در شهرستان‌های استان تهران

مدرسه سازی و نوسازی تجهیزات مدارس استان تهران از دیگر اقدامات جهادی دولت سیزدهم است، مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: سال گذشته ۸۶ مدرسه ساخته شد و در اختیار اداره کل شهرستان‌های استان تهران قرار گرفت.

عباس زارع افزود: قرار است امسال ۱۰۰ مدرسه ساخته شود که این رقم بسیار قابل توجه است.

۳۶۰ هزار مسکن در استان تهران در حال ساخت است

در ساخت مسکن نیز شاهد انقلابی در این عرصه بوده ایم، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی سه سال دولت سیزدهم مجموعاً تعداد واحد‌های مسکونی در حال ساخت استان تهران (شرکت عمران، بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی) حدود ۳۶۰ هزار واحد است.

حسین جنتی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز در بحث رفع تصرفات توانسته‌ایم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان زمین‌های دولتی و ملی را از دست متصرفان و سودجویان آزادسازی کنیم که این روند را با تمام قدرت و توانمان ادامه می‌دهیم و با سودجویان و متخلفان در این حوزه برخورد قانونی خواهیم کرد.

دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ آغاز به کار و ۳۳ ماه به مردم ایران خدمت کرد.

هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران، عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی سقوط بالگرد شد و با همراهانش به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

منبع: مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.