سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه کرمان:

رئیس جمهور باید کابینه را با پشتوانه مردمی انتخاب کند

امام جمعه کرمان با تأکید بر اینکه رئیس جمهور باید کابینه را با پشتوانه مردمی انتخاب کند، گفت: باید اشخاصی امین، صادق، متدین و امیدآفرین وزارتخانه‌ها را در دست گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان در مصلی امام علی (ع) این شهر، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: حضرت علی (ع) فرموده اند؛ شمارا به پرهیزکاری توصیه می‌کنم و به حقیقت تقوا پناه ببرید.

وی افزود: حقیقت تقوا یعنی رعایت امر الهی و توجه به نواحی خدا و آنچه رضایت خداوند را شامل می‌شود، با اعتقاد راسخ و قلبی، این امر را محقق سازیم و خود را خالصانه در راستای رضایت حق قرار دهیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه کار‌ها را باید برای رضایت خدا انجام دهیم، بیان داشت: باید ظاهر و باطن کار را همسو قرارداد و نیت خیر را پیشه کار‌ها و رفتارهایمان قرار دهیم.

وی به نهضت امام حسین (ع) در عاشورا و درس‌ها و عبرت‌ها پرداخت و تصریح کرد: یکی از عبرت‌هایی که در عاشورا بسیار مهم است، این است که برخی از ارزش‌های دوران پیامبر اسلام با ضد ارزش جایشان عوض شده بود؛ کما اینکه تاکید پیامبر اکرم (ص) بر ارزش‌هایی ازجمله، برابری و برادری، عدالت، برتری بر اساس تقوا و فضیلت بود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: ضد ارزش‌های حاکم بر جامعه قبل از ظهور اسلام در آن دوران، کفر قبل از بعثت، حمیت جاهلی، قوم و قبیله گرایی جای خود را با عدالت و برادری و... عوض کرده بود و عامل اصلی این امر، حُکام به خصوص جریان منحرف و هواپرستی بنی امیه بود.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنانش، شهادت امام زین العابدین (ع) در ۲۵ ماه محرم، همچنین شهادت شیخ فضل الله نوری را تسلیت گفت.

وی با اشاره به برگزاری اولین نماز جمعه کشور به دستور امام (ره) با حکم رسمی، بیان داشت: نماز جمعه به عنوان آیینی عبادی و سیاسی و فریضه‌ای الهی برای دفاع از ارزش‌ها و تبیین کننده سیاست‌های نظام در حوزه‌های مختلف است که مردم و مسئولان هر جمعه به عنوان یاور نماز جمعه در این فریضه الهی حضور به هم می‌رسانند.

خطیب نماز جمعه کرمان به عملیات مرصاد اشاره کرد و پیروزی در این عملیات را حرکتی غرور آفرین برای کشور دانست و از فرار بنی صدر سخن به میان آورد.

وی افزود: کشور در اوج ثبات و همدلی قرار دارد و بعد از غم فراق رئیس جمهور انقلابی و مردمی مان و با برگزاری انتخاباتی پرشور و منتسب شدن رئیس جمهور جدید، هفته آینده مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب است.

امام جمعه کرمان گفت: رئیس جمهور باید کابینه را با پشتوانه مردمی انتخاب کند و این یک آزمون بزرگ برای مجلس و دولت است و می‌طلبد که اشخاصی امین، صادق، متدین و امیدآفرین نیز در شرایط فعلی وزارتخانه‌ها را در دست بگیرند و دولت همگام و همدل کار را آغاز کند تا کشورمان سرافراز شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در این شرایطی که کشور‌های بزرگ که سال‌ها حرف از حقوق بشر می‌زنند، و همانند چندی پیش در جلسات مهمی از جمله مجلس دعوت می‌شوند، گفت: باید اجازه ندهیم دشمن دوقطبی بودن و اختلاف را در کشور ایجاد کند.

امام جمعه کرمان با اشاره به گرامیداشت روز اهدای خون، تاکید کرد: روز اهدای خون در پیش است و انجام این کار، یک تکلیف ارزشی است و باید مورد توجه قرار گیرد و با شرکت در این امر اجتماعی به همنوعان نیازمند به خون، کمک کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.