سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق بازار اجاره مسکن از طریق سامانه خودنویس رقم خورد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: رونق بازار اجاره مسکن از خرداد ماه سال گذشته همزمان با راه‌اندازی سامانه خودنویس ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از خرداد ماه سال گذشته که سامانه خودنویس از سوی دولت سیزدهم راه اندازی شده است شاهد بهبود وضعیت در معاملات مسکن و بازار اجاره هستیم که همین امر خود باعث شده است که اجاره مسکن کمی با نرمی و تثبیت قیمت همراه شود. 

این در حالی است که بازار اجاره مسکن در سال‌های گذشته به دلیل نبود نظارت‌های کافی و همچنین نداشتن سامانه ثبت معاملات مسکن با دشواری های زیاد و همچنین افزایش هزینه های اضافی از سوی متقاضیان همراه بوده است که این اقدامات باعث شده بود که اجاره مسکن با افزایش قیمت ۴۰ تا ۵۰ درصدی روبرو شود‌.

این در حالی است که این بازار از خرداد ماه سال گذشته با راه اندازی سامانه خودنویس به سمت ثبات رفته و ما شاهد ثبت معاملات مسکن در این سامانه تا بیش از ۶۵۰ هزار فقره هستیم.

در همین رابطه یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه سامانه خودنویس از زمان راه اندازی تا به امروز توانسته است بازار مسکن به ویژه بازار اجاره را به سمت رونق هدایت کند و این اقدامات صرفه جویی بسیار زیادی در کاهش هزینه های جابه جایی داشته است.

وی افزود: همزمان با راه اندازی این سامانه گزارشات مردمی و همچنین بخش زیادی از متقاضیان و مستاجران اعلام کرده اند که‌ این سامانه توانسته است بازار اجاره را آرام تر کند و هزینه های نجومی که پیش از این بابت جابه جایی ها به مشاوران املاک پرداخت می کردیم برچیده است.

او یادآور شد: باید سعی کنیم بازار اجاره مسکن را به سمتی ببریم که بتوانیم این بازار را به در ثبات و آرامش کامل هدایت کنیم.

وی همچنین از صرفه جویی هزار میلیارد تومانی این سامانه در بازار اجاره مسکن خبر داد و گفت: پیش از این بسیاری از مستاجران باید هزینه های زیادی از جمله کمیسیون های چند درصدی و حتی شیرینی و زیرزمینی به مشاوران املاک پرداخت می کردند در صورتی که در سامانه خودنویس این هزینه ها به صورت کامل برچیده شده و تمامی اقدامات به صورت رایگان بین مالک و مستاجر ثبت می شود.

او یادآور شد: در حال حاضر مستاجران برای دریافت وام ودیعه مسکن نیاز به ارائه کد رهگیری دارند در صورتی که پیش از این باید مستاجران هزینه‌های گزافی را به مشاوران املاک برای دریافت کد رهگیری پرداخت می کردند که در حال حاضر با راه اندازی سامانه خودنویس این مشکلات برطرف شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه بازار اجاره مسکن به سمت رونق هدایت شده و بخش زیادی از مشکلات برطرف شده است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.