سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش ۵ مورد گرمازدگی در همدان

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵ بیمار مبتلا به گرمازدگی در همدان شناسایی و گزارش شده است.

محمدرضا شکوهی با بیان اینکه هر ساله با آغاز فصل گرما با بیماری گرمازدگی روبرو هستیم و تعدادی از هموطنان دچار گرمازدگی می‌شوند، گفت: در سال گذشته هم ۱۰ نفر به گرمازدگی مبتلا شدند.

او گفت: گرمازدگی وضعیتی است که در نتیجه فعالیت جسمی و یا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض دمای بالا در تابستان، ایجاد می‌شود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه گرمازدگی نیاز به درمان اورژانسی دارد، گفت: عدم درمان بموقع باعث آسیب به مغز، قلب، کلیه و ماهیچه‌ها می‌شود. هر چه درمان به تعویق بیفتد شدت آسیب بیشتر خواهد شد.

شکوهی گفت: بدن ما دمای خود را در حدود ۳۶.۵ تا ۳۸.۵ درجه سانتیگراد حفظ می‌کند و این دما برای فعالیت‌های متابولیک بسیار مساعد است.

او درباره علائم و نشانه‌های ابتلا به گرمازدگی، گفت: دمای بالای ۴۰ درجه سانتیگراد، گیجی، بیقراری، گفتار نامفهوم، هذیان تشنج و نهایت کما برخی از علائم این بیماری است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تهوع و استفراغ، برافروختگی پوست، تنفس سریع و ضربان قلب سریع از دیگر علائم گرمازدگی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.