سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

OpenAI سرانجام از موتور جستجوی هوش مصنوعی خود با نام SearchGPT رونمایی کرد

موتور جستجو SearchGPT در صفحه اصلی خود از کاربر سوال می‌کند «به‌دنبال چه چیزی هستید؟»، اما به‌جای ارائه یک لیست ساده از لینک‌های مربوط به جستجو، سعی می‌کند تا پاسخ کاربران را به‌صورت سازماندهی‌شده ارائه کند

موتور جستجو SearchGPT در صفحه اصلی خود از کاربر سوال می‌کند «به‌دنبال چه چیزی هستید؟»، اما به‌جای ارائه یک لیست ساده از لینک‌های مربوط به جستجو، سعی می‌کند تا پاسخ کاربران را به‌صورت سازماندهی‌شده ارائه کند. در مثالی که توسط OpenAI ارائه شده است، SearchGPT نتایج مربوط به جشنواره‌های موسیقی را خلاصه می‌کند و سپس توضیحات کوتاهی از رویداد‌ها ارائه می‌کند.

پس از نمایش نتایج نیز می‌توانید سوالات بعدی خود را بپرسید یا از طریق نوارکناری لینک‌های مرتبط دیگر را بررسی کنید. همچنین قابلیتی با نام «جواب‌های بصری» وجود دارد، اما OpenAI در مورد نحوه عملکرد آن اطلاعاتی ارائه نکرده است.

SearchGPT درحال‌حاضر به‌صورت یک «نمونه اولیه» ارائه شده است. «کایلا وود»، سخنگوی OpenAI به The Verge می‌گوید که این سرویس توسط مدل‌های خانواده GPT-۴ پشتیبانی می‌شود و در زمان راه‌اندازی تنها برای ۱۰ هزار کاربر به‌صورت آزمایشی قابل‌دسترس است. همچنین به گفته وود، هدف OpenAI این است که در نهایت قابلیت‌های جستجوی خود را به ChatGPT اضافه کند.

با معرفی این موتور جستجو، OpenAI رقابت مستقیم‌تری را با گوگل و البته استارتاپ Perplexity آغاز کرده است. بااین‌حال OpenAI می‌گوید که رویکرد کاملاً متفاوتی را در پیش گرفته است. این شرکت می‌گوید که SearchGPT با همکاری شرکای خبری آن، که شامل سازمان‌هایی مانند صاحبان وال‌استریت‌ژورنال، آسوشیتدپرس و Vox Media می‌شود، توسعه یافته است.

منبع: دیجیاتو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.