سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش برای یافتن ۲ مرد غرق‌شده در اصفهان ادامه دارد

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تلاش تیم‌های امدادی، غواصی و نیرو‌های محلی برای یافتن ۲ مرد غرق شده در کانال آب کشاورزی ادامه دارد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به استمرار تلاش تیم‌های امدادی، غواصی و نیرو‌های محلی برای یافتن ۲ مرد غرق شده در کانال آب کشاورزی گفت: این حادثه در کانال انتقال آب کشاورزی پیربکران واقع در شهرستان فلاورجان گزارش شد.

منصور شیشه فروش افزود:  خطر غرق‌شدگی در کانال‌های انتقال آب کشاورزی به رغم عمق کم به دلیل شیب تند و لغزندگی بسیار بالاست و با توجه به سردی آب، مخروطی بودن مسیر کانال‌ها، وفور اشیاء و گل و لای موجود در کف کانال‌ها و آشنا نبودن افراد به شنا، کمتر فردی با افتادن به داخل کانال‌های آب زنده می‌ماند.

او گفت: به تازگی بیش از ۳۵۰ کیلومتر از کانال‌های انتقال آب اصفهان در فلاورجان، نکوآباد، خمینی شهر و برخوار به منظور تامین آب باغات به طور موقت آبگیری شده  و خطر غرق شدن در این کانال‌ها وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین با اشاره به افزایش دما و تداوم استقرار توده گرم تابستانی در خصوص عدم شنا در کانال‌های آب، رودخانه‌ها و سد‌ها هشدار داد.

او اضافه کرد: رودخانه‌های خرسان آب ملخ، ونک در شهرستان سمیرم، گوکان، یلان و چشمه لنگان در فریدونشهر و مسیر رودخانه زاینده‌رود در باغبادران و کانال‌های انتقال آب شبکه نکوآباد، سد‌های باغکل خوانسار، ونک و قره‌قاچ سمیرم گلپایگان و کوچری، خمیران و سد زاینده‌رود از جمله مناطق پرخطر غرق‌شدگی در استان اصفهان است.

شیشه فروش افزود: با توجه به پیش‌بینی حضور گردشگران شهرداری‌ها، شرکت آب منطقه‌ای، جمعیت هلال احمر و جهاد کشاورزی موظف به استقرار تیم‌های امدادی و گشت و نظارت در مسیر کانال‌ها و رودخانه‌ها و ارایه آموزش‌های لازم در مناطق خطرپذیر برای پیشگیری از وقوع حوادث غرق‌شدگی هستند.

از ابتدای سال تاکنون  ۵۷ مورد حادثه غرق‌شدگی در رودخانه‌ها، کانال‌های انتقال آب، استخر‌های ذخیره آب کشاورزی و استخر‌های باغ‌های شخصی در سطح استان به وقوع پیوسته و به فوت ۲۴ نفر منجر شده است.

سال گذشته نیز ۷۲ نفر شامل ۶۶ مرد و ۶ زن بر اثر غرق‌شدگی در منابع آبی مختلف استان اصفهان جان باختند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.