سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پتانسیل افزایش ۲ برابری تولید محصولات باغی در کشور وجود دارد

نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: بنابر آمار سالانه ۲۲ تا ۲۳ میلیون تن محصولات باغی در کشور تولید می‌شود، درحالیکه پتانسیل تولید ۲ برابر این میزان در کشور وجود دارد.

مجتبی شادلو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش در اواخر زمستان و بهار پیش بینی می شود که در صورت استمرار وضعیت مساعد اقلیمی تا پایان فصل برداشت، تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل جهش چشمگیری داشته باشد.

به گفته او، اگر بازار محصولات باغی ما مشخص باشد، امکان جهش تولید به ۲ برابر رقم فعلی وجود دارد.

شادلو با بیان اینکه سالانه ۲۲ تا ۲۳ میلیون تن محصولات باغی در کشور تولید می شود، افزود: با توجه به آنکه متوسط تولید اختلاف زیادی با تولیدکنندگان نمونه دارد، لذا با افزایش عملکرد در هکتار میزان تولید قابل تصور نیست.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران ادامه داد: گرچه شرایط آب و خاک کشور با محدودیت هایی روبروست،اما بدلیل محدودیت آب نمی توان از تولید غذا صرف نظر کرد.  لذا در شرایط فعلی تحریم برای ارتقای ضریب امنیت غذایی  و تولید غذا ناگریز به مدیریت منابع آبی و افزایش بهره وری هستیم.

او گفت: در ۲ دهه گذشته تاکنون مقدار قابل توجهی صادرات داشتیم و به طورکلی ظرفیت صادرات حداقل ۵۰ درصد محصولات در زیربخش باغبانی وجود دارد که تحقق این امر به شرایط بازارهای صادراتی برمی گردد.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.