سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بالون‌های حاوی زباله کره‌شمالی پرواز‌ها در سئول را مختل کرد

مقامات سئول امروز (پنجشنبه) از ارسال حدود ۵۰۰ بالون حاوی زباله از کره‌شمالی به حریم هوایی کره‌جنوبی در ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

 مقامات سئول امروز (پنجشنبه) از ارسال حدود ۵۰۰ بالون حاوی زباله از کره‌شمالی به حریم هوایی کره‌جنوبی در ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند که به اختلال در پرواز هواپیما‌ها و آتش‌سوزی در پشت بام یک ساختمان مسکونی منجر شده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: ارسال این بالون‌ها بخشی از کارزار تبلیغاتی پیونگ یانگ علیه فعالان و مخالفان کره شمالی در کره جنوبی است که به طور مداوم بالون‌هایی با اقلامی مانند بروشور‌های ضد پیونگ یانگ و یواس‌پی‌های حاوی موسیقی و فیلم‌های عامه پسند کره جنوبی ارسال می‌کنند.

به گفته یک از مقام‌های شرکت فرودگاه‌های کره جنوبی، یک بالون مشکوک عصر چهارشنبه برای مدت ۲ ساعت مانع از نشستن و بلند شدن پرواز‌ها در فرودگاه گیمپوی سئول شد.

در هفته‌های اخیر، این بالون‌ها به دفعات ترافیک فرودگاه اصلی بین المللی اینچئون سئول را مختل کردند.

یک مقام مسئول در ستاد آتش سوزی و بلایای شمالی گیونگ گی، استان نزدیک سئول نیز گفت: یک بالن در بالای ساختمان مسکونی آتش گرفت و آتش نشانان آن را خاموش کردند.

ارتش کره جنوبی اعلام کرده بالون‌های حامل زباله به ابزار‌های صدادار زمان داری مجهز هستند که می‌توانند منجر به آتش سوزی شوند.

پیشتر در روز چهارشنبه کره شمالی بار دیگر بالن‌های زباله را به سوی همسایه جنوبی خود فرستاد که بر اساس گزارش‌ها، برخی از آنها در محوطه دفتر ریاست جمهوری و وزارت دفاع کره جنوبی فرود آمدند.

مقام‌های این کشور گفتند که هیچ اقلام خطرناکی پیدا نکرده و زباله‌ها را جمع‌آوری کرده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.