سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید تضمینی گندم در کردستان از ۶۰۰ هزار تن گذشت

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ابتدای زمان برداشت گندم تا امروز ( چهارم مرداد) ۶۱۲ هزار و ۷۹۴ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

جمال صالحی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شهرستان بیجار با ثبت ۱۴۷ هزار و ۵۵۴ تن رکورد دار خرید تضمینی گندم در استان است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان  افزود: سقز با ثبت ۱۱۲ هزار و ۶۶۷ تن، قروه با ۱۱۲ هزار و ۳۰۵ تن و دهگلان با ۹۸ هزار و ۹۸۴ تن خرید تضمینی، در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

وی آهنگ خرید روزانه گندم توسط سیلو‌ها و مراکز خرید تضمینی گندم در استان را ۳۳ هزار و تن اعلام کرد و گفت: میزان گندم خریداری شده از کشاورزان استان تا امروز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ادامه داد: ۴۹۱ هزار و ۳۶۳ تن از گندم خریداری شده در سامانه بانک کشاورزی ثبت شده ولی تا به امروز بهای گندم به کشاورزان پرداخت نشده است.

سطح زیرکشت گندم در کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار دیم و ۴۱ هزار هکتار آبی است. 

۸۷ مرکز خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری در کردستان فعالیت دارد و پیش بینی می‌شود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول مازاد به مراکز خرید تضمینی گندم تحویل داده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.