سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بورس وال استریت بدترین عملکرد خود را از اکتبر ۲۰۲۲ به ثبت رساند

با ریزش سهام شرکت‌های بزرگ آمریکا بورس وال استریت بدترین عملکرد خود را از دو سال پیش تاکنون به ثبت رسانده است.

شاخص‌های بازار سهام وال استریت دیروز چهارشنبه زیان خود را عمیق‌تر کردند و با ارزیابی سرمایه‌گذاران، نتایج تجاری سه ماهه شرکت‌ها نشان داد که بازار سهام آمریکا بدترین عملکرد خود را از اکتبر ۲۰۲۲ به ثبت رساند.

براساس گزارش آر تی، در پایان، میانگین صنعتی داوجونز با ۱.۲۵ درصد کاهش به ۳۹۸۵۳ واحد رسید، در حالی که شاخص ۵۰۰ S&P با کاهش ۲.۳ درصد کاهش به ۵۴۲۷ واحد رسید، شاخص نزدک نیز با ۳.۶۵ درصد کاهش به ۱۷۳۴۲ واحد رسید، بنابراین شاخص یک تریلیون دلار کاهش یافت.

این کاهش با توجه به نتایج سه ماهه تسلا و آلفابت رخ داد که سقف بلند تعیین شده توسط تحلیلگران وال استریت را برآورده نکردند. از سویی دیگر سهام شرکت‌های بزرگ آمریکایی کاهش یافت، در همین راستا سهام تسلا ۱۲.۳۵ درصد، متا با ۵.۶ ​​درصد، آلفابت با ۵ درصد، مایکروسافت با ۳.۶ درصد، آمازون با ۳ درصد و اپل با ۲.۹ درصد کاهش یافتند.

از سویی دیگر اختلال فنی گسترده‌ای که در شبکه‌های رایانه‌ای در جهان در روز جمعه رخ داد باعث شد ریزش سهام آمریکا بر سرعت خود بیافزاید. در همین راستا هرج و مرج مرتبط با این اختلال فنی جهانی که به دلیل نقص نرم افزاری رخ داده بود باعث افزایش عدم اطمینان در بازار آشفته از قبل شده و سهام اروپا نیز سقوط کرد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.