سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی عنوان کرد؛

حذف بیمارستان شهید رحیمی بیرجند، ساده ترین اما اشتباه‌ترین راه حل

هاشمی گفت: نباید بیمارستان شهید رحیمی بیرجند به پلی کلینیک تبدیل می‌شد و هم اکنون نیز می‌توان این مجموعه را به بیمارستان تخصصی زنان و زایمان مبدل کرد.

هاشمی نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان در خصوص ادغام بیمارستان شهید رحیمی بیرجند با بیمارستان میلاد گفت: بیمارستان شهید رحیمی در نگاه مردم مجموعه‌ای موفق است که جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی از وجود آن رضایت داشتند.

او با بیان اینکه نباید ضعف مدیریت‌ها منجر به تعطیل کردن بیمارستان شود، افزود: با ملکی شدن بیمارستان میلاد، قسمتی از مشکلات حل شده است، اما نمی‌تواند نیاز استان را کاملا مرتفع کند و قطعا نیازمند بیمارستان شهید رحیمی هستیم و با اجرای قوانین مربوط به جوانی جمعیت، جمعیت تأمین اجتماعی در استان افزوده خواهد شد و نیازمند مجموعه درمانی برای آن‌ها هستیم.

هاشمی حذف بیمارستان شهید رحیمی را ساده ترین، اما اشتباه‌ترین راه حل برای مسائل مطرح شده دانست و اظهار کرد: مجمع نمایندگان استان کاملا موافق ملکی شدن بیمارستان میلاد بیرجند است و در مجلس نیز به این مسئله اشاره کرده ام.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی بیان کرد: در بیرجند نباید بیمارستان به صورت هیئت امنایی باشد و ملکی شدن بیمارستان میلاد، تصمیم درستی بوده است، اما کافی نیست و در دوره ای، آمار نشان می‌دهد که ضریب اشغال هر ۲ بیمارستان بالا بوده و باید به آن دوران بازگشت.

او با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس، پاسحگوی مردم هستند، تصریح کرد: اقدامات انجام شده در خصوص بیمارستان خلاف برخی از قوانین است و باید به صورت قانونی و منطقی عمل شود؛ هزینه‌های کلانی در بیمارستان شهید رحیمی شده است که باید از آن استفاده شده و نباید رها شود.

هاشمی با بیان اینکه برای مادران باردار، کنترل در بیمارستان میلاد به دلیل بعد مسافت مشکل است، عنوان کرد: یکی از پیشنهادات مطرح شده برای بیمارستان شهید رحیمی این است که می‌توان آن را به صورت تخصصی باز تعریف و این بیمارستان را به بیمارستان تخصصی زنان و زایمان تبدیل کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی سهولت و دسترسی به بیمارستان و استفاده از امکانات موجود را از جمله مزایای تبدیل بیماستان دانست و گفت: زمانی که می‌خواهیم برای کارگران تصمیم گیری کنیم، باید شرایط او را کاملا بسنجیم و در بیمارستان میلاد نمی‌توان به طور کامل خدمات را ارائه داد و باید تأمین اجتماعی را برای ضعیف‌ترین کارگر در نظر گرفت.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: پیگیری در خصوص مسائل مطرح شده در استان ضعیف بوده است و جای کار بیشتری دارد.

هاشمی با بیان اینکه نباید تصمیمات خراسان جنوبی را مانند تصمیمات دیگر استان‌ها دانست، اظهار کرد: اظهاراتی که مطرح می‌شود مبنی بر اینکه در استان نمی‌تواند ۲ بیمارستان تأمین اجتماعی وجود داشته باشد درست نیست و با قانون مغایرت دارد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: نمایندگان استان از تبدیل و تعطیلی با خبر نبوده اند و در استان اطلاعی به نمایندگان داده نشده است که جای گلایه دارد؛ هم اکنون نیر از تأمین اجتماعی می‌خواهم که مکاتبه با سازمان تأمین اجتماعی در خصوص تبدیل بیمارستان شهید رحیمی به بیمارستان تخصصی زنان و زایمان انجام دهند و نماینده مجلس نیز پیگیر آن خواهد شد.

سبحانی مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این برنامه در این خصوص گفت: نمایندگان استان چرا قبل از پیگیری کشوری به صورت استانی تعامل نداشته اند؟

او افزود: تلاش زیادی از سوی مدیران استانی نیز برای جلوگیری از تبدیل بیمارستان شهید رحیمی به پلی کلینیک صورت گرفته است، اما به نتیجه نرسیده است. 

سبحانی با بیان اینکه از سوی تأمین اجتماعی خراسان جنوبی پیشنهاد تبدیل بیمارستان شهید رحیمی به بیمارستان تخصصی زنان و زایمان داده شده است، بیان کرد: موکول کردن تبدیل بیمارستان به پلی کلینیک به بعد از انتخابات از سوی سازمان مورد پذیرش قرار نگرفت.

پیگیری برای پروازها همچنان ادامه دارد

هاشمی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در خصوص وضعیت پرواز‌های فرودگاه‌های بیرجند و طبس نیز گفت: مشکلات پروازی جزو اولین مسائل و مشکلات استان است که باید به آن پرداخت.

او با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به شرکت هواپیمایی بومی مرتفع شده است، افزود: امیدواریم هر چه زودتر این شرکت فعالیت کند.

هاشمی با بیان اینکه قسمتی از مشکلات پروازی مربوط به ناوگان است، اظهار کرد: صحبت‌هایی در خصوص خرید هواپیما برای استان صورت گرفته است و اگر شرکت هواپیمایی بومی نیز نداشته باشیم می‌توانیم هواپیما را به یک شرکت بدهیم تا فقط مربوط به بیرجند باشد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در خصوص دوران انتقال دولت و تشکیل کابینه جدید نیز گفت: مجمع نمایندگان استان نیز در این خصوص آمادگی دارد تا کمک کننده باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.