سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایتی از رزمنده ای که در عملیات مرصاد حضور داشت

عملیات افتخار آفرین مرصاد را امروز به روایت رزمنده‌ای که آن روز در عملیات مرصاد حضور داشت بازخوانی می‌کنیم.

پنجم مرداد سالروز عملیات شکوهمند مرصاد است و همین مناسبت سبب شد پای صحبت یکی از رزمندگان حاضر در این عملیات بنشینیم.

عملیاتی که پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران و با حضور منافقان و پشتیبانی صدام آغازشد و اگر نبود رشادت آن رزمندگان، خطوط مرز‌ها درغرب کشور به شکل امروزی نبود.

رشادت آن رزمندگان به فرماندهی شهید صیاد شیرازی بود که نگذاشت وجبی از خاک ایران تصرف شود.

آقای مسلمی عقیلی یکی از آن رشید رزمندگان بود که پیش از عملیات مرصاد هم در جبهه‌ها حاضر بود و در دوران دفاع مقدس ۳ بار مجروح شده بود.

لحن آقای مسلمی عقیلی هنگام بیان خاطره از عملیات مرصاد با لحن و ادبیات تعریف خاطره از عملیات‌های دیگر متفاوت است.

آقای مسلمی عقیلی تعریف کرد که شرایط عملیات متفاوت بودو این بار مهاجمان، ایرانیانی بودندکه با حمایت دشمنان ایران، به ایران حمله کرده بودند.

او می‌گوید: با آنکه قطعنامه ۵۹۸ امضا شده بود و انتظار می‌رفت دیگر جنگ و درگیری نباشد، اما منافقین با پشتیبانی صدام عملیات را رقم زدند چرا که تصورشان این بود که انقلاب اسلامی ضعیف شده است و با کوچک‌ترین اقدام، دوام نمی‌آورد و همه در ایران منتظر منافقین هستند.

آقای مسلمی گفت: ما در ارتفاعات کرمانشاه بودیم که خبر رسید بیش از ۴ هزار نفر وارد خاک کشورمان شدند و همچنین خبر‌هایی از کشتار وحشیانه و جنایاتی شبیه به داعش رسید به طوری که کودکان را درجلوی خانواده کشاورز کشتند و حتی پرستاران و کارکنان بیمارستان اسلام آباد کرمانشاه را زخمی و تیرباران کرده و به آتش کشیده بودند، درست شبیه به جنایت صهیونیست‌ها در بیمارستان غزه.

او ادامه داد: وقتی باخبر شدیم، فرمانده گردان و یک نیروی دیگر برای شناسایی وکسب اطلاعات جلوتر حرکت کردند که به دست منافقین افتادند و شهید تاتیان را با قساوت کشتند و پیکر این دو عزیز را سوزاندند.

این رزمنده می‌گوید:بالاخره در تنگه چهارزبر مقابل منافقین قرار گرفتیم با فرماندهی شهید صیاد شیرازی آتش از آسمان بر سر منافقین ریخت و منافقین زمین گیر شدند و برخی به سمت ارتفاعات گریختند که آنجا هم بسیاری به دست رزمندگان به هلاکت رسیدند.

مسلمی عقیلی همچنین با بیان اینکه یکی از نیرو‌هایی که از طریق بچه‌های ما به هلاکت رسید بیسیم چی فرانسوی بود افزود: ادوات و نقشه‌ها و اطلاعات زیادی دست رزمندگان افتاد.

او گفت: یکی از موضوعات عجیب این بود که در بین برخی از اسرا دانشجویانی از اروپا بودند که فریب وعده دروغین منافقین را خورده بودند.

مسلمی عقیلی می‌گوید: بعد از شکست سخت منافقین در عملیات مرصاد، مردم به خوشحالی و شادی پرداختند و شادی آن روز مردم در شکست منافقین مضاعف بود و بیشتر بر منافقین لعنت می‌فرستادند چرا که منافقین به عنوان ایرانی با دشمن ایران دست به یکی شده بودند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.