سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت توانیر مطرح کرد:

رکوردشکنی ۷۹ هزار مگاواتی مصرف برق/ فردا برای ارائه پیشنهاد تعطیلی تصمیم‌گیری می‌شود

رجبی مشهدی گفت: فردا جلسه‌ای را در راهبری شبکه برق با وزیر نیرو خواهیم داشت و در صورتی که نیاز باشد برای تعطیلی درخواست خواهیم داد.

رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در برنامه «صبحانه ایرانی» از شبکه دو گفت: برای روز پنجشنبه که نیمه تعطیل است، درخواست تعطیلی از سوی ما به منظور کاهش برق خیلی تاثیرگذار در میزان مصرف برق نیست و این تعطیلی بیشتر به دلیل گرمای هوا و رفاه مردم بود. اگر قرار باشد درخواستی داشته باشیم مربوط به روز‌های عادی خواهد بود که مصرف بسیار بالای برق داریم.

وی ادامه داد: تاکنون درخواستی برای تعطیلی داده نشده و فردا جلسه‌ای را در راهبری شبکه برق با وزیر نیرو خواهیم داشت و در صورتی که نیاز باشد برای تعطیلی درخواست خواهیم داد. اما احتمال اینکه ساعت‌های کاری کاهش پیدا کند زیاد است.

او افزود: اگر بخواهیم از طریق تعطیلی‌ها کاهش مصرف جدی اتفاق بیفتد علاوه بر بخش‌های اداری بانک‌ها و بخش تجاری نیز باید تعطیل باشند؛ در این صورت این تعطیلی کاهش ۵ هزار مگاواتی مصرف را به همراه خواهد داشت. تعطیلی امروز روی مصرف برق تاثیر چندانی نداشته و نسبت به روز گذشته حدود هزار مگاوات کاهش مصرف داشتیم داشتیم.

سخنگوی صنعت برق در خصوص نصاب مصرف برق گفت: روز گذشته عدد بی سابقه ۷۹ و ۱۹۸ هزار مگاوات ثبت شد و رکورد مصرف برق شکسته شد. در واقع ۶ هزار مگاوات نسبت به سال گذشته مصرف بیشتری داریم. برای تامین این رشد مصرف ۸۵۰۰ تا ۹ هزار مگاوات باید ایجاد شود که حتی اگر منابع مالی آن تامین شود، برای تامین گاز و زمان ساخت آن ۲ تا ۳ سال زمان مورد نیاز است. نکته قابل توجه این است که این مصرف برق مربوط به بخش مولد نیست و بیشتر در بخش سرمایش مصرف مصرف می‌شود 

او ادامه داد: مصرف کولر‌های کشور به ۳۵ هزار مگاوات رسیده است که بیش از کل مصرف کشور مصر است که دمای بیشتری هم نسبت به کشور ما در این کشور حاکم است. اگر دمای کولر‌های گازی را از ۱۷ به ۲۴ درجه تغییر دهیم ۲۰ درصد مصرف برق را کاهش می دهد. البته ۸۰ درصد مشترکان مصرف زیرالگو دارند. ۲۰ درصد بالای الگو هستند و ۲ درصد هستند که ۱۵ تا ۲۰ برابر میزان متعارف برق مصرف می‌کنند.

خبرنگار: امیرمحمد درویشی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.