سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌مندی بیماران هپاتیت از خدمات رایگان مراکز بیماری‌های رفتاری خراسان شمالی

 رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: هپاتیت به صورت فعال در مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، بیماریابی می‌شود و بیماران در این مراکز از خدمات رایگان بهره‌مند می‌شوند.

فضل الله پسندیده در آستانه روز جهانی هپاتیت با بیان اینکه بیماری هپاتیت C یک بیماری عفونی واگیردار و دارای درمان قطعی است، افزود: در مراکز یاد شده، تست اولیه انجام و در صورت مثبت شدن، نمونه خون فرد برای تایید تشخیص به آزمایشگاه مرجع استان ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمات تشخیصی و درمانی در مراکز بیماری‌های رفتاری دانشگاه، رایگان به این بیماران ارائه می‌شود، ادامه داد: خدماتی از قبیل ویزیت و مشاوره به بیماران و خانواده‌های آنها، آموزش و اطلاع رسانی، تزریق واکسن هپاتیت B به اعضای خانواده‌های دارای بیمار مثبت که هنوز مبتلا به بیماری هپاتیت نشده‌اند، تست تشخیصی و درمان برای بیماران مبتلا یا مشکوک به هپاتیت نوع C، ویزیت و همچنین مشاوره توسط پزشک به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی یادآوری کرد: اقداماتی از قبیل سونوگرافی، آزمایشات و اقدامات تشخیصی نیز در این مراکز انجام می‌شود.

پسندیده گفت: مراکز بیماری‌های رفتاری دانشگاه در مرکز بهداشت شهرستان بجنورد خیابان حر واحد بیماری‌های رفتاری و همچنین در مرکز بهداشت شهرستان شیروان واحد مبارزه با بیماری‌ها قرار داشته و همه روزه از شنبه تا پنجشنبه به جز روز‌های تعطیل رسمی در ساعت اداری فعال هستند.

وی تصریح کرد: مصرف کنندگان تزریقی مواد، افراد با بیشترین رفتار آسیب زای مرتبط با HIV، مبتلایان به آن و همچنین زندانیان، گروه‌های هدف ما برای بیماریابی هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.