سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ساماندهی موزه زنده سفال کلپورگان با اعتبار ۱۵میلیارد ریال آغاز شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۱۵میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تکمیل و ساماندهی موزه زنده سفال کلپورگان در سراوان اختصاص یافت.

محمدهادی طهرانی مقدم اظهار کرد: سفال کلپورگان به عنوان موزه زنده سفال دنیا شناخته می‌شود که در گذشته مورد بی مهری قرار گرفته بود؛ اما با سلسله بازدید‌های میدانی دوره‌ای و پیگیری‌های صورت گرفته، مقرر شد تا این موزه ارزشمند تکمیل و بهسازی شود.

وی افزود: به همین منظور از محل اعتبارات ملی مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که نگاه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد اختصاص یافت و اجرای پروژه به پیمانکار واگذار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از همراهی مسوولان شهرستانی بویژه فرماندار سراوان ادامه داد: با توجه به تامین اعتبار لازم برای تکمیل و ساماندهی غرفه‌های صنایع دستی این موزه از سوی وزارتخانه، اداره کل میراث فرهنگی و فرمانداری سراوان نیز به طور کامل بر حسن اجرای این پروژه نظارت می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این موزه را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی گفت: بر اساس طرح از پیش بینی شده قرار است ۹ غرفه ویژه صنایع دستی نیز در این موزه دایر شود و در اختیار فعالان حوزه صنایع دستی و سفال شهرستان قرار بگیرد تا در راستای تولید و معرفی این هنر اصیل مردم در استان سیستان وبلوچستان فعالیت کنند.

طهرانی مقدم تصریح کرد: استقرار برج نوری، کف سازی و مرمت جداره موزه سفال کلپورگان نیز از دیگر اقداماتی محسوب می‌شود که در این محل اجرایی خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.