سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواشناسی خراسان جنوبی هشدار سطح زرد صادر کرد

هواشناسی خراسان جنوبی برای احتمال وزش باد شدید، وقوع گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا هشدار سطح زرد تا اوایل هفته آینده صادر کرد.

زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیشیابی هواشناسی با توجه به تقویت گرادیان فشاری حاکم بر منطقه شرق کشور  در ساعات عصر و شب به ویژه از فرداشب تا اوایل هفته آینده وزش باد نسبتا شدید و ایجاد گرد و خاک سبب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

او افزود: در مرز شرقی وقوع توفان گرد و خاک نیز قابل پیش بینی است ضمن اینکه تغییرات دما ناچیز و هوای گرم تا پایان هفته و اوایل هفته آینده ماندگار خواهد بود.

زارعی بیان کرد: با توجه به شرایط ناپایدار جوی هشدار سطح زرد در استان صادر شده و در آن از اطمینان داشتن از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها و گذاشتن قیم در کنار درختان آسیب پذیر و نهال‌های جوان، صرفه جویی در مصرف آب و برق و عدم بکارگیری وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف با توجه به ماندگاری هوای گرم توصیه شده است.  

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: صبح امروز سربیشه با ۱۹ درجه سلسیوس خنکترین و دهسلم نهبندان با ۴۸ درجه سلسیوس گرمترین ایستگاه استان ثبت شد.

او عنوان کرد: تغییرات دمایی در مرکز استان نیز بین ۳۸ و ۲۱ درجه سلسیوس ثبت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.