سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتفاع بارش مونسونی در چابهار به ۳.۸ میلی‌متر رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت سامانه مونسون در استان، گفت: از چهار ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی این استان باران گزارش شد که ارتفاع بارش در تیس پنج، کمبل سلیمان ۲.۵، عورکی چهار و چابهار ۳.۸ میلی‌متر بوده است.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از چهار ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی گزارش باران داشته‌ایم که از تیس پنج، کمبل سلیمان ۲.۵، عورکی چهار و چابهار ۳.۸ میلیمتر بوده است.

وی بیان کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و الگو‌های پیش‌یابی، آسمان سیستان و بلوچستان صاف تا قسمتی ابری، در شمال استان تا اوایل هفته آینده بویژه از جمعه وزش باد شدید و برخی نقاط توفان گرد و خاک رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز‌های آینده بعد از ظهر‌ها در ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان شرایط برای رشد ابر، رگبار پراکنده، رعد و برق و تندباد لحظه‌ای فراهم است.

حیدری با بیان اینکه تا اواخرهفته روی دریا وزش باد و دریای عمان بویژه نواحی شرقی مواج پیش بینی می‌شود تصریح کرد: تا اوایل هفته آینده در سطح سیستان و بلوچستان افزایش تدریجی دما پیش بینی و گرمای هوا تا اواسط هفته آینده ماندگار خواهد بود.

وی به شهروندان توصیه کرد که در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط و از چرای دام در مناطق مرتفع و اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.