سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالان بخش خصوصی میدان دار توسعه تجاری ایران و ترکمنستان شوند

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: شرایطی فراهم شود که فعالان بخش خصوصی به ویژه اعضای اتاق بازرگانی پیگیر و میدان دار توسعه تجاری با ترکمنستان شوند.

محمدحسین روشنک عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: میتوان مطالبات ترکمنستان بابت صادرات گاز و برق به ایران را از طریق صادرات کالا تهاتر کرد.

او افزود: فعالان اقتصادی کشورمان از فرصت کافی برای برقراری ارتباط با ترکمنستان برخوردار نبوده و اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان نیز به واسطه محدودیت‌های موجود، در رفع موانع توسعه تجارت میان دو کشور خیلی موفق نبوده است.

همچنین حسین محمدیان رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: با وجود انجام برخی از اقدامات برای توسعه مراودات با ترکمنستان از جمله اعزام هیات تجاری به آن کشور آن طور که باید توسعه تجارت با آن کشور رخ نداده است.

او افزود: امید است با برنامه‌ریزی و هدفگذاری مناسب و رایزنی‌های صحیح بویژه از طریق اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان در مشهد، بخشی از مشکلات و موانع حوزه صادرات با این کشور مرتفع شود.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: لازم است مدل مناسبی برای حوزه تجارت کشور، بر اساس اولویت‌ها و ظرفیت‌های موجود دسته‌بندی و ترسیم شود؛ نخستین گام در توسعه تجارت، پذیرش FATF است، تا زمانی که مراودات بانکی میان ایران با کشور‌های هدف اصلاح نشود، تجارت توسعه نخواهد یافت؛ زیرا به واسطه تحریم‌ها، امکان برندسازی در کشور هدف وجود ندارد.

محمدیان با اشاره به نشست اخیر اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با حضور رئیس جمهور منتخب کشورمان بیان کرد: امید است دولت چهاردهم در مسیر پیش‌رو و تصمیمات و اقداماتش در حوزه اقتصاد، همواره از مشورت‌ها و نظرات اتاق بازرگانی و فعالان این بخش استفاده کند.

او تصریح کرد: در نشست مذکور، دغدغه‌ها و انتظارات فعالان اقتصادی از دولت مطرح شد که از مهم‌ترین آنان می‌توان به رفع مشکلات بخش تولید، رفع موانع توسعه تجارت، پیوستن به FATF و دیگر انتظارات بخش خصوصی از کابینه دولت چهاردهم اشاره کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.