سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورداری سیستان و بلوچستان از استعداد‌های درخشان در حوزه تولید فیلم

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فیلم کوتاه و سینمای بلند استعداد‌های درخشانی در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

 محمد خزاعی در دیدار با اعضای انجمن سینمای جوانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سفر گذشته حوزه زیرساخت‌های این منطقه را بررسی کردیم و متوجه شدیم تعداد سالن‌های سینمای و نمایش استان بسیار اندک است و توجه جدی به حوزه زیرساخت‌های سینمایی انجام نشده بود.
وی افزود: در دیدار با هنرمندان مسائل مختلفی در حوزه سرمایه گذاری، تولید، مستند و مشکلات آموزشگاه‌ها مطرح شد که برخی از این مشکلات در دولت سیزدهم مرتفع شد.
رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری کشور با بیان اینکه در حوزه زیر ساخت، سالن سازی بر عهده بخش خصوصی است، ادامه داد: ظرفیت سالن‌های سینمایی در چند نقطه سیستان و بلوچستان با همت مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شناسایی و این سالن‌ها تجهیز شد.
وی اضافه کرد: تعداد سالن‌های سینمایی سیستان و بلوچستان در ابتدای دولت سیزدهم سه مورد بود که به واسطه اقدام‌های انجام شده، با رشد ۲۰۰ درصدی به ۹ سالن افزایش پیدا کرد که تعداد سه سالن در آینده به سینما‌های استان افزوده خواهد شد.
خزاعی از سینما به عنوان محل فیلم دیدن، نشاط اجتماعی، دور هم بودن و یک حرکت اجتماعی یاد و اظهار کرد: سینما علاوه بر آموزش یک تفرج ذاتی برای ما ایجاد می‌کند. 
وی خاطرنشان کرد: امروز آرزوی دیرینه مردم خاش با افتتاح سالن سینمای تفتان محقق شد، آن‌ها می‌توانند به صورت استاندارد در این سالن فیلم تماشا کنند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انجمن سینمای جوانان در حوزه سرمایه‌گذاری نگاه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان کشور از تولیدات این استان رضایت دارد. 
وی اظهار کرد: در حوزه فیلم کوتاه و سینمای بلند استعداد‌های درخشانی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ظرفیت برای آنها ایجاد نشده است. 
خزاعی ادامه داد: در سازمان سینمایی برای استان‌ها قوانین را آسان کرده‌ایم، در حوزه سینمای حرفه‌ای در بنیاد سینمای فارابی بخش امور استان‌ها ایجاد شده و از یک هزار و ۲۰۰ نفر ثبت نامی در این بنیاد، بیش از ۷۰ درصد مجوز‌ها مربوط به شهرستان‌ها است.
وی گفت: در سال گذشته چهار فیلم در جشنواره بین المللی فجر متعلق به فیلمسازان شهرستانی اکران شد و تلاش کردیم شرایط در استان‌ها مطلوب‌تر شود. 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اعتقاد داریم که اگر استان‌ها در حوزه سینما فعال شوند، پوست اندازی عظیمی در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.