سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از یک محصول دانش بنیان در قزوین

در مراسمی با حضور رئیس پارک علم و فنآوری از محصول «شیر مخازن ذخیره جایگاه گاز طبیعی فشرده CNG» شرکت ایران شیر از واحد‌های فناور مستقر در مجموعه پارک علم و فنآوری قزوین رونمایی شد.

در مراسمی با حضور جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین و پیمان حیدریان معاون پشتیبانی این مجموعه در نهمین مراسم رونمایی سال ۱۴۰۳، از محصول «شیر مخازن ذخیره جایگاه گاز طبیعی فشرده CNG» شرکت ایران شیر از واحد‌های فناور مستقر در این مجموعه رونمایی شد.

ایده محوری این دستگاه با توجه به نیاز آن در کشور بصورت مهندسی معکوس به دست آمده و در حال حاضر به عنوان تنها محصول در کشور در این زمینه که هیچگونه مشابهی ندارد وارد بازار شده است.

با توجه به حساسیت بالای شیر در برابر فشار گاز و حرارت، بدنه شیر جهت تنش زدایی به صورت فورج تولید می‌شود همچنین با توجه به حساسیت اتصالات گازی (گاز قابل احتراق) و از بین بردن احتمال نشت گاز از اتصالات شیر مخزن و خروجی‌های شیر، ماشین کاری و رزوه‌های شیر مطابق با استاندارد‌های بین المللی و با دقت بسیار بالا انجام می‌گیرد که این امر باعث افزایش پیچیدگی تولید محصول شده است.

ماشین کاری قسمت‌های مربوط به فیوز فشاری این محصول نیز با دقت بالا (درحد ۰.۰۱ میلیمتر) انجام می‌شود تا فیوز فشاری در فشار تعیین شده به درستی عمل کند و از بروز هرگونه مشکل جلوگیری شود.

این محصول با نصب بر روی مخازن ذخیره جایگاه گاز طبیعی فشرده CNG برای کنترل ورود و خروج گاز داخل مخازن استفاده می‌شود و همچنین در هنگام وقوع حادثه (آتش سوزی و یا بالا رفتن فشار گازبه هر دلیل)، فیوز‌های حرارتی و فشاری که بر روی شیر CNG طراحی شده عمل کرده و باعث تخلیه گاز داخل مخزن می‌شود تا از وقوع انفجار جلوگیری شود.

این برنامه هر هفته چهارشنبه‌ها به صورت زنده و مستقیم از سیمای مرکز قزوین و البرز به روی آنتن می‌رود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.