سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف برق در استان زنجان به ۷۳۰ مگاوات رسید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان با بیان اینکه مصرف برق در استان به ۷۳۰ مگاوات رسید، گفت: پایداری شبکه برق در گرو همراهی همه مشترکان است.

پیام جوادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان با اشاره به استقرار هوای گرم در کشور و به دنبال آن افزایش مصرف برق، افزود: تاکنون هیچ خاموشی با برنامه برای مشترکان خانگی از محل مدیریت مصرف در استان ایجاد نشده است.

این مسئول گفت: طبق اعلام هواشناسی کشور تا ۲ هفته آینده هوای بسیار گرمی در کشور مستقر می‌شود و به تبع آن، نیاز مصرف برق نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری گنبد حرارتی بی‌سابقه در خاورمیانه منجر به افزایش شدید گرما و استفاده مشترکان از وسایل سرمایشی شده است، اضافه کرد: ۶۰ درصد مصرف برق کشور در بخش خانگی است.

جوادی با بیان اینکه طبق آخرین آمار اوج مصرف برق در کشور به ۷۸ هزار و ۱۰۶ مگاوات رسیده است، ادامه داد: با توجه به اینکه ناترازی بین تولید و مصرف وجود دارد در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شده تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کنونی صنعت برق کمترین مشکل را شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: ۱۸۰ برنامه از سوی صنعت برق به تمامی استان‌ها اعلام شده است که ملزم به رعایت آن و کنترل مصرف هستیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با تاکید بر اینکه در بخش خانگی مقدار مصرف نسبت به بخش‌های دیگر کمتر و تعداد مشترکان بیشتر است، گفت: قطعی برق خانگی خط قرمز وزارت نیرو است و به جای قطعی برق خانگی مشوق‌های امسال قویتر و پررنگتر اعمال می‌شود.

جوادی افزود: مشوق‌های سال قبل منجر به صرفه جویی ۴.۵ درصدی شد که امسال پیش بینی می‌شود با ۲۰ برابر شدن میزان مشوق‌های برق خانگی، صرفه جویی به دلیل فراگیرتر و زیادتر شدن مبالغ تشویقی، بیشتر شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری با صنایع بزرگ و کوچک استان منعقد شده است، گفت: بهترین راهکار برای عبور موفق از دوره اوج بار تابستان ایجاد نیروگاه‌های مجازی است.

وی اضافه کرد: این نیروگاه‌ها از طریق مدیریت مصرف بدون هزینه ایجاد می‌شود و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با صنایع راهکار هوشمندانه برای کاهش میزان ناترازی است.

شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، چهار هزار و ۳۹۲ مشترک صنعتی دارد و این مشترکان حدود ۵۰ درصد از برق توزیع شده در استان را مصرف می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.