سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سینما‌های سیستان و بلوچستان تا پایان دولت به ۱۲ سالن افزایش می‌یابد

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور گفت: تعداد سینما‌های سیستان و بلوچستان تا پایان فعالیت دولت سیزدهم به ۱۲ سالن افزایش می‌یابد.

محمد خزاعی در آیین افتتاح سالن‌های سینمایی زهک، راسک و نیکشهر اظهار کرد: در سفر قبل به سیستان و بلوچستان با مشکلات زیادی در حوزه زیرساخت‌های سینمایی مواجه شدیم که قول رفع آن را در شهر‌های با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر دادیم.

وی با بیان این که اتفاق‌های خوبی در دولت سیزدهم در حوزه سینمایی رخ داده است، ادامه داد: یکی از مصوبات شورای عالی سینما کشور تجهیز شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر به امکانات سینمایی بود که این مهم با جدیت دنبال شد.

رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری کشور افزود: تعداد سالن‌های سینمایی سیستان و بلوچستان در ابتدای دولت سیزدهم سه مورد بود که به واسطه اقدام‌های انجام شده، با رشد ۲۰۰ درصدی به ۹ سالن افزایش پیدا کرد که بی سابقه است.

وی ادامه داد: نسبت به دیگر استان ها، بیشترین توسعه را در حوزه زیرساخت‌های سینمایی در این خطه شاهد هستیم، به گونه‌ای که فقط یک شهر با جمعیت بالای ۱۰۰ هزار در این استان فاقد سینماست.

خزاعی تاکید کرد: بدون تردید راه اندازی سینما موجب ایجاد شور و نشاط اجتماعی می‌شود و می‌تواند آموزشگاهی برای مردم جامعه باشد.

وی با اشاره به سابقه دیرینه فرهنگ و هنر در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به همت دولت سیزدهم شاهد توسعه در همه بخش‌های استان هستیم، به گونه‌ای که امید را در دل مردم این خطه کاشته است که می‌طلبد تصویرسازی درستی در این زمینه صورت بگیرد و تصور‌ها تغییر پیدا کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: با توجه به این که یکی از مشکلات حوزه سینما و رسانه در این است که زیبایی‌ها و توسعه استان به خوبی تبیین نمی‌شود، انتظار می‌رود که هنرمندان کمک کنند تا گام‌های اساسی در حوزه تصویرسازی در ارتباط با توسعه سینما رقم بخورد.

 سینما تفتان خاش نیز صبح امروز با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری کشور، فرماندار و شماری از مسوولان و مردم این شهرستان افتتاح شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.